Rynek reklamy online w pierwszym półroczu urósł do 3,2 mld złotych

W pierwszym półroczu 2022 wartość rynku reklamowego online osiągnęła prawie 3,2 mld zł, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 10,4 proc. - wynika z raportu IAB Polska/PwC AdEx. Wydatki reklamodawców na komunikację marketingową online wzrosły o ponad 300 mln zł w ujęciu rok do roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W drugim półroczy 2022 roku tempo rozwojowe nieco przyspieszyło, zwiększając indeks wzrostu – z 8,8 proc. zaobserwowanych w pierwszym trymestrze – do prawie 12 proc. Przełożyło się to na półroczną dynamikę na poziomie 10,4 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-na-reklame-online-w-gore-w-pierwszym-kwartale-1-46-mld-zl ##

Jak podano w komunikacie "obserwowane dotychczas trendy oraz ogólny obraz rynku są wciąż stabilne". Nadal dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), z 44 proc. udziału. Jej dynamika wyniosła 8 proc.. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online odnotował indeks wzrostu na poziomie 6 proc..

Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+28 proc.). Wzrosty odnotowały też wszystkie kluczowe kanały sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „podróże i turystyka, HoReCa”, a w następnej kolejności „farmaceutyki, leki” oraz „sprzęty domowe, meble, deko”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-2022-rok-urosla-dzieki-handlowi-farmacji-i-mediom-spadki-w-telewizji-i-magazynach ##

Dane zbierano do 11 listopada 2022 r.

grafika

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Agora, Burda Media, Cormedia, CS Group (szacowane), Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK Digitree Group, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Pracuj, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR Media, Havas Media, IDG, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polsat-Interia, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"