Firmy farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu, Aflofarm na czele

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się inne koncerny farmaceutyczne - US Pharmacia i Polpharma.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Firmy farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w I półroczu, Aflofarm na czele

Bloki reklamowe Aflofarmu w pierwszym półroczu 2022 roku wygenerowały sumarycznie 91 861 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 3,08 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Druga w rankingu US Pharmacia wygenerowała 59 099 GRP (spadek o 6,41 proc.). Z szóstego na trzecie miejsce awansowała spółka Polpharma (41 726 GRP; + 18,98 proc.). Czwarte miejsce zajął Natur Produkt Zdrovit (35 026 GRP; - 17,35 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-i-lidl-zmniejszyly-wydatki-reklamowe-w-telewizji-o-polowe,7169801130915969a ##

Pierwszą piątkę uzupełnia pierwsza korporacja spoza segmentu farmaceutycznego. Jest to Lidl Polska (34 225 GRP; - 22,54 proc.).

- W czołówce rankingu reklamodawców trochę wieje nudą, bo w zasadzie nie ma tu większych zmian. Jedyna znacząca zmiana tutaj to Polpharma, która wróciła na „podium” po rocznej przerwie. Paradoksalnie ciekawsze rzeczy dzieją się tuż za top 20, gdzie bardzo agresywnie pnie się w górę Oleofarm - w tym roku pozycja 26, rok wcześniej 49, a w pierwszym półroczu 2020 dopiero 86. Do drzwi rankingu puka również Rossman (poz. 21), który w poprzednich latach mieścił się zaledwie w czwartej dziesiątce - komentuje Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-czerwiec-2022-lider-polsat-aflofarm,7169804411049601a ##

W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Pepsico (32 470 GRP; + 17,26 proc.), Ferrero (30 178 GRP; - 26,83 proc.), Reckitt Benckiser (28 358 GRP; + 10,55 proc.), Sanofi Aventis (27 888 GRP; - 4,01 proc.) i Jeronimo Martins (25 767 GRP; - 19,59 proc.).

Jak informuje Zientek, ciekawie zapowiada się końcówka roku z Mistrzostwami Świata „które mogą trochę namieszać w czołówce najaktywniejszych reklamodawców z dwoma silnymi graczami będącymi sponsorami reprezentacji”. - Są to m.in.: Biedronka, która jest w zestawieniu oraz Leroy Merlin, które co prawda nie załapało się do top20 (pozycja 25), ale już w rankingu marek pokazało, że ten rok traktują bardzo poważnie i takie wydarzenie może zachęcić ich do dodatkowych inwestycji - analizuje ekspert.

grafika

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji