Lidl, Orange i Kaufland najaktywniejszymi markami w telewizji w I półroczu

Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych marek w telewizji w pierwszym półroczu 2023 roku pod względem GRP był Lidl. Na podium znalazły się Orange i Kaufland - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Bloki reklamowe Lidla w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały sumarycznie 28 831 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 14,87 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Druga w rankingu marka Orange wygenerowała 15 788 GRP (spadek o 8,84 proc.), która awansowała z czwartej lokaty. Z siódmego na trzecie miejsce awansował Kaufland (15 077 GRP; + 4,28 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-2022-lider-polsat-aflofarm-sponsoring,7173198991386241a ##

Czwarte miejsce zajęła marka Media Expert, która awansowała z piątej lokaty (15 028 GRP; - 4,64 proc.). Pierwszą piątkę (po awansie z 13. lokaty) uzupełnia Carrefour (15 011 GRP; + 44,31 proc.).

W top 10 znalazły się jeszcze takie marki, jak: Leroy Merlin (14 884 GRP; + 12,90 proc.), Biedronka (14 584 GRP; - 19,51 proc.), Castorama (14 185 GRP; + 54,17 proc.), Plus (13 521 GRP; - 13,64 proc.) i Allegro (13 063 GRP; + 34,02 proc.).

- Liderem rankingu najsilniejszych marek w telewizji w pierwszym półroczu niezmiennie pozostaje Lidl, który mimo znacząco obniżonej aktywności rok do roku, podobnie jak i w zeszłym roku, mocno zdystansował pozostałe marki. Na pozostałych pozycjach zestawienia mamy natomiast naprawdę bardzo dużo roszad - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context. - Zeszłoroczny wicelider - Play spadł do drugiej dziesiątki zestawienia, zaliczając jednocześnie największy spadek spośród wszystkich marek w zestawieniu - to oczywiście należy tłumaczyć zeszłoroczną silną kampanią związaną z przejęciem UPC. Natomiast Biedronka, zeszłoroczny brązowy medalista, uplasował się dopiero na siódmej lokacie, jednocześnie dając się wyprzedzić dwóm innym bezpośrednim konkurentem (z kategorii retail) Kaufland i Carrefour - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-lider-2023-rok-tvp2-wyprzedzila-tvn-i-polsat-duze-spadki-stacji-newsowych,7169505783420545a ##

Jak informuje Zientek, w 2022 roku poza zestawienie wypadły: Apap, McDonalds oraz Aldi. Ten ostatni jest oczywiście efektem tego, że zeszły rok jako okres launchowy musiał potraktować nieco bardziej agresywnie i należało się spodziewać, że w tym roku może spaść w rankingu - analizuje ekspert.

- Liderem wzrostów w zestawieniu jest Castorama, która w zeszłym roku uplasowała się tuż pod progiem (21), ale dzięki ponad 50 proc. wzrostowi ilości wygenerowanych GRP podskoczyła aż o 13 pozycji. Na uwagę zasługuje powracające do rankingu Euro RTV AGD oraz KFC, które nie gościło w rankingu nigdy od czasy, gdy go prowadzimy. Obie marki notują ogromne wzrosty - odpowiednio 39 proc. i 49 proc. - mówi nam Zientek. - Ranking staje się coraz bardziej zdominowany przez kategorię retail (11 marek). Jednak dość ciekawie dzieje się tuż za progiem, bo tam mamy do czynienia z silną walką w kategorii finansowej - w trzeciej dziesiątce mamy aż 4 marki finansowe z czego dwie zaliczają ogromny progres. Końcówka roku i dalsze zawirowania na rynku finansowym mogą spowodować, że na koniec roku ktoś dołączy do jedynego na daną chwile obecnego w rankingu Credit Agricole - analizuje ekspert.

grafika

GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+