Rynek reklamy zewnętrznej rośnie o 5,6 proc., wart ponad 115 mln zł

W pierwszym kwartale 2023 roku rynek reklamy zewnętrznej zanotował wzrost wartości o 5,6 proc. do 115,80 mln - wynika z danych Izby Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom (Publicis Group).

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rynek reklamy zewnętrznej rośnie o 5,6 proc., wart ponad 115 mln zł
fot. materiały prasowe Braughman Group Media

Estymowana wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej OOH w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej - klasyczne OOH + city transport + reklama DOOH zamknęła się kwotą w wysokości 115,8 mln zł i była wyższa aniżeli w pierwszym kwartale 2022 roku o 5,6 proc.

Wzrost sprzedaży OOH w raportowanym okresie na poziomie ponad 5% odpowiada estymowanemu wzrostowi wszystkich mediów w pierwszym kwartale roku. Wpływ na ten wynik mają: utrzymanie dobrej koniunktury dla reklamy OOH, zmiany cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy OOH w związku z inflacją i większymi kosztami eksploatacji oraz rosnące udziały sprzedaży na nośnikach cyfrowych - wyliczają Starcom i Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-outdoor-wydatki-w-2022-roku ##

Zainteresowanie reklamą zewnętrzną w spółkach skarbu państwa

Patrząc na wydatki promocyjno-reklamowe w poszczególnych sektorach, w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku mamy kontynuację ich udziałów w sprzedaży na rynku OOH z całego ubiegłego roku. Dotyczy to zarówno głównych klientów reklamy OOH („handel”, „telekomunikacja”, „media”, „żywność”, „czas wolny”), jak i powracających z dużą intensywnością na rynek OOH sektorów: „podróże i turystyka”, „finanse”, „odzież i dodatki”, „napoje i alkohole”.

Największe udziały w sprzedaży na rynku OOH ma sektor handlu (21 proc.), dalej kampanie społeczne i telekomunikacja (po 15 proc.) oraz media (13 proc.).

grafika

W raportowanym okresie, podaje IGRZ, pozostaje zainteresowanie rynkiem reklamy OOH grup i organizacji społecznych, organizacji non-profit, lokalnych i miejskich oraz wspomaganych przez jednostki samorządowe oraz rządowe.

Od początku tego roku obserwujemy wzmożone kampanie związane z ochroną środowiska naturalnego i pozyskiwaniem energii ze źródeł odnawialnych oraz propagujących niektóre inicjatywy rządu i spółek skarbu państwa.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/metro-warszawa-reklamy-mniej-nosnikow-ekranow-na-stacjach-centrum ##

Rynek reklamy zewnętrznej - podział na sektory

W pierwszym kwartale 2023 roku wielkość sprzedaży klasycznego OOH wyniosła 80,70 mln zł i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 6,5 proc.

W klasycznym OOH główne przychody generują tradycyjnie dwa rodzaje nośników: Citylight (w grupie nośników podświetlanych) oraz Billboard 18 m² (w grupie nośników tradycyjnych). W Q1 2023 sprzedaż powierzchni ekspozycyjnych na tych nośnikach stanowiła ponad 65 proc. przychodów.

Mniejsza sprzedaż w klasycznym OOH jest związana ze spadkiem podaży powierzchni ekspozycyjnych tradycyjnych nośników, zwłaszcza w formacie 12 m². Jednym z tego powodów jest ograniczenie ich liczby wskutek wejścia w życie uchwał krajobrazowych. Ponadto wydatki klientów w większym stopniu lokowane są na nośnikach podświetlanych oraz należących do DOOH - podano w analizie IGRZ i Starcomu.

W pierwszym kwartale 2023 roku wielkość sprzedaży w City Transporcie wyniosła 7,20 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 27,6 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cityboard-media-bedzie-kupowac-billboardy-do-kampanii-kancelarii-premiera ##

Reklama w środkach komunikacji miejskiej, wykorzystująca zewnętrzne powierzchnie oraz wewnętrzne przestrzenie pojazdów, trafia zwłaszcza do ludzi najbardziej mobilnych, dla których rozwiązania ekologiczne są ważne. Istotną i atrakcyjną grupą odbiorców reklam na autobusach są też kierowcy i ich współpasażerowie. Dlatego obserwujemy wzrost akcji informacyjnych, promocyjnych i reklamowych skierowanych do tych właśnie grup konsumentów - wyjaśniono w komunikacie.

Z informacji opublikowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wynika, że w ubiegłym roku liczba przewiezionych pasażerów wzrosła o blisko 37 proc. w porównaniu do roku 2021. Trend ten utrzymywać się będzie także w 2023 roku - wskazuje IGRZ.

Od stycznia do marca 2023 roku sprzedaż DOOH wyniosła 27,90 mln zł, co oznacza wzrost aż o 57,4 proc. rok do roku.

Udział reklamy cyfrowej w rynku OOH wyniósł w Q1 2023 ponad 24 proc.. W tym samym okresie 2022 roku był na poziomie 16,2 proc., a w całym ubiegłym roku 19,3 proc.

Trend wzrostowy w tym segmencie wynika z rosnącej liczby nośników cyfrowych dostępnych na rynku OOH oraz upowszechniania procesu automatyzacji zakupu i emisji reklam, w tym zastosowania programatycznego modelu zakupu - podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i Starcom.

Branża OOH czeka na wybory

Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i Starcomu, oczekuje się w tym roku stabilizacji udziałów reklamy OOH na rynku mediów oraz dynamiki wzrostu na poziomie jednocyfrowym.

- Liczymy także, że w roku wyborczym nieznaczny, ale pozytywny wpływ na wynik sprzedaży będzie mieć kampania wyborcza do parlamentu - prognozują IGRZ i Starcom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+