Polsat i TVN liderami oglądalności w I półroczu, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W pierwszym półroczu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2017 roku zmniejszył się o 6,55 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,31 proc. do 10,37 proc. Podium uzupełnia TVN (9,33 proc. udziału; w dół o 4,75 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,22 proc. udziału; + 4,83 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 3,89 proc., po spadku o 9,31 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupy-telewizyjne-ogladalnosc-i-polrocze-2018-roku-tvp-discovery,7171414804056193a ##

TVP Seriale na czele stacji filmowo-serialowych, TVP ABC dziecięcych

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,42 proc. (spadek o 4,37 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-oglada-tvp1-tvp2-tvn-i-polsat-analiza ##

Od 39. do 53. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,39 proc. udziału w pierwszym półroczu br., Zoom TV - 0,37 proc., Metro - 0,35 proc. oraz Nowa TV - 0,32 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem pierwszego półrocza 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 305,15 proc., 114,71 proc., 74,63 proc. i 73,08 proc.

grafika

Grupa komercyjna należy do TVN i Polsatu

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w pierwszym półroczu br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,17 proc., po spadku o 5,14 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 8,85 proc. do 11,57 proc.

Trzecia była TVP1 (7,34 proc udziału; do góry o 13,16 proc.), która wyprzedziła TVP2 (6,98 proc., wzrost o 3,68 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 9,19 proc. do 2,19 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 35,36 proc. do 1,51 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 8,09 proc. do również 1,51 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 16,63 proc. do 1,05 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 17,44 proc. do 0,94 proc.), muzycznych - Polo TV (- 24,01 proc. do 0,88 proc.), , a sportowych - TVP Sport (0,68 proc.; + 207,69 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?