Polsat i TVN liderami oglądalności w I półroczu, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W pierwszym półroczu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2017 roku zmniejszył się o 6,55 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,31 proc. do 10,37 proc. Podium uzupełnia TVN (9,33 proc. udziału; w dół o 4,75 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,22 proc. udziału; + 4,83 proc.).

Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 3,89 proc., po spadku o 9,31 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupy-telewizyjne-ogladalnosc-i-polrocze-2018-roku-tvp-discovery,7171414804056193a ##

TVP Seriale na czele stacji filmowo-serialowych, TVP ABC dziecięcych

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,42 proc. (spadek o 4,37 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-oglada-tvp1-tvp2-tvn-i-polsat-analiza ##

Od 39. do 53. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,39 proc. udziału w pierwszym półroczu br., Zoom TV - 0,37 proc., Metro - 0,35 proc. oraz Nowa TV - 0,32 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem pierwszego półrocza 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 305,15 proc., 114,71 proc., 74,63 proc. i 73,08 proc.

grafika

Grupa komercyjna należy do TVN i Polsatu

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w pierwszym półroczu br. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,17 proc., po spadku o 5,14 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 8,85 proc. do 11,57 proc.

Trzecia była TVP1 (7,34 proc udziału; do góry o 13,16 proc.), która wyprzedziła TVP2 (6,98 proc., wzrost o 3,68 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 9,19 proc. do 2,19 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 35,36 proc. do 1,51 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 8,09 proc. do również 1,51 proc.), lifestylowych - TVN Turbo (+ 16,63 proc. do 1,05 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 17,44 proc. do 0,94 proc.), muzycznych - Polo TV (- 24,01 proc. do 0,88 proc.), , a sportowych - TVP Sport (0,68 proc.; + 207,69 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przemysław Babiarz także odznaczony przez prezydenta Nawrockiego

Przemysław Babiarz także odznaczony przez prezydenta Nawrockiego

Bauer zamyka dwa drukowane magazyny. "Trudne warunki rynkowe"

Bauer zamyka dwa drukowane magazyny. "Trudne warunki rynkowe"

Andrzej Poczobut z Orderem Orła Białego

Andrzej Poczobut z Orderem Orła Białego

Grupa CCC przejęła firmę odzieżową. "Otwieramy cztery sklepy dziennie"

Grupa CCC przejęła firmę odzieżową. "Otwieramy cztery sklepy dziennie"

Lewandowski jako pierwszy w historii Polak rozświetlił Empire State Building z okazji Święta Niepodległości

Lewandowski jako pierwszy w historii Polak rozświetlił Empire State Building z okazji Święta Niepodległości

Ten rynek wideo przechodzi rewolucję. Media społecznościowe gonią telewizję

Ten rynek wideo przechodzi rewolucję. Media społecznościowe gonią telewizję