„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lipcu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 525 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W lipcu 2014 roku dziennik ten był drugi.
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 380 egz., jednak o 6,14 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 11,94 proc. do 2 597 egz.Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 60,45 proc. do 229 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W lipcu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,10 proc. i wyniósł 759 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był ósmy. Jego wynik wyniósł 568 egz., po wzroście o 289,04 proc. - największym w zestawieniu.Z piętnastego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Jej średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 319 egz., po wzroście wynoszącym 49,77 proc.Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 26,09 proc. do 290 egz.Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Zachodni” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na szesnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 69,33 proc. i ostatecznie wyniósł 69 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











