W sierpniu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 081 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 15,79 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 417 egz., o 11,39 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 13,90 proc. do 2 950 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 107,30 proc. i wyniósł 284 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,57 proc. do 1 871 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w sierpniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 724 egz. (taki sam, jak w analogicznym miesiącu ub.r.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-dogonil-gazete-wyborcza-ktora-stracila-najwiecej-sprzedaz-dziennikow ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań (po awansie z 7. lokaty) w sierpniu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 401 egz., po wzroście o 87,38 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowała „Polska Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 391 egz., po wzroście o 48,11 proc.

Na podium (po spadku z pierwszej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 13,39 proc. do 330 egz.
Z 14. na 10. lokatę awansował tytuł „Nowości - Dziennik Toruński” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 172 egz., po wzroście o 112,35 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80 proc. do 12 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 18. na 22.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-sprzedazy-dziennikow-regionalnych-gazeta-pomorska-na-czele ##
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.












