„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

Michał Kurdupski / pp
Michał Kurdupski / pp
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,82 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 443 egz., o 15,01 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 5,53 proc. do 2 920 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 12,97 proc. do 1 972 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Znalazła się ona oczko niżej.

W I półroczu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 11,89 proc. i wyniósł 704 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-gazeta-polska-codziennie-i-rzeczpospolita-na-plusie-sprzedazy-kioskowej-w-i-polroczu ##

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 161 egz., po wzroście o 34,84 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 500 egz., po wzroście o 25 proc.

Na podium (po awansie z 14. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 238,35 proc. do 450 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,92 proc. i ostatecznie wyniósł 76 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele