„Rzeczpospolita” i „Głos - Dziennik Pomorza” nowymi liderami sprzedaży e-wydań

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos - Dziennik Pomorza”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Głos - Dziennik Pomorza” nowymi liderami sprzedaży e-wydań

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w kwietniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 448 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 29,50 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W kwietniu 2014 roku dziennik ten był drugi.

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 155 egz., jednak o 0,64 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 15,66 proc. do 2 792 egz.Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 55,38 proc. do 307 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).W kwietniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 22,62 proc. i wyniósł 787 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w kwietniu 2015 roku należała do „Głosu - Dziennika Pomorza” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 910 egz., po wzroście o 1 066,67 proc. W kwietniu 2014 roku tytuł ten był dziewiąty.Z osiemnastego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 868 egz., po największy wzroście w zestawieniu, wynoszącym 2 452,94 proc.Trzecią lokatę zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 155,07 proc. do 579 egz.Największy spadek odnotował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca pierwszego na piętnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 51,59 proc. i ostatecznie wyniósł 137 egz.

 

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu