Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lutym 2015 roku wyniosła 324 530 egz., czyli o 4,30 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 676 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,02 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w lutym br. zmalał o 3,73 proc. do 146 999 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 301 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 254 egz., po spadku o 5,74 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 9,03 proc. i wyniosła 4 819 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 16,24 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w lutym br. wyniósł 31 968 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. tylko jeden dziennik zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Był to „Przegląd Sportowy”, który zyskał 11,95 proc.
Wyniki pozostałych ośmiu tytułów spadły, a najmocniej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 21,63 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











