„Rzeczpospolita” nowym liderem sprzedaży e-wydań, wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Echa Dnia”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w styczniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 120 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący aż 36,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W styczniu 2014 roku dziennik ten był drugi.

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 8 738 egz., czyli o 2,52 proc. mniejszym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 7,16 proc. do 2 710 egz.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 65,45 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 987 egz. (dziennik ten awansował z miejsca piątego). Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 39,70 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

W styczniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 21,03 proc. i wyniósł 860 egz.

Na drugiej podstronie dane dzienników regionalnych i lokalnych

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2015 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 353 egz., po największym wzroście w rankingu wynoszącym 4 264,52 proc. W styczniu 2014 roku tytuł ten był 18.

Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 458 egz., po spadku o 47,72 proc.

Z dziewiątej na trzecią lokatę awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 255 proc. do 355 egz.

Największy spadek odnotował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca pierwszego na 11. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 90,74 proc. i ostatecznie wyniósł 116 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"