„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w maju 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 482 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 30,52 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W maju 2014 roku dziennik ten był drugi.
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 389 egz., jednak o 2,93 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 23,36 proc. do 2 783 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 58,36 proc. do 279 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W maju 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 14,83 proc. i wyniósł 781 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 666 egz., po wzroście o 27,83 proc.
Z piętnastego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 590 egz., po największy wzroście w zestawieniu, wynoszącym 935,09 proc.
Trzecią lokatę (po awansie z jedenastego) zajął „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 426,32 proc. do 400 egz.

Największy spadek odnotował „Kurier Szczeciński” (Kurier Szczeciński), który w rankingu spadł z miejsca dziewiątego na dwudzieste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 49,11 proc. i ostatecznie wyniósł 57 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











