Sieć saloników Inmedio w drugim kwartale 2025 roku wypracowała 188,45 mln zł przychodów sprzedażowych, o 0,1 proc. mniej niż przed rokiem. Te ze sprzedaży towarów (m.in. prasy, książek, napojów i przekąsek, wyrobów tytoniowych) poszły w górę ze 178,04 do 183,04 mln zł, a te z usług (m.in. różnego rodzaju doładowań) skurczyły się z 10,66 do 5,41 mln zł.
Równocześnie Inmedio ograniczyło rok do roku koszt własny sprzedaży ze 151,25 do 150,15 mln zł.
Wzrosły za to inne kategorie wydatków. Koszty sprzedaży zwiększyły się r/r z 36,33 do 36,69 mln zł, koszty ogólnego zarządu – z 5,11 do 6,15 mln zł, a wydatki finansowe – z 1,41 do 1,72 mln zł.

Przełożyło się to na pogorszenie ujemnej rentowności firmy. Strata na poziomie operacyjnym pogłębiła się z 4,02 do 4,73 mln zł, a w ujęciu – z 4,51 do 6,42 mln zł.
Ile saloników ma Inmedio
Natomiast w całym minionym półroczu Inmedio przy spadku r/r przychodów sprzedażowych z 373,27 do 372,98 mln zł mocno ograniczyła koszty ogólnego zarządu (w tej kategorii ujmowane są m.in. wydatki pracownicze) – z 16,63 do 11,6 mln zł.
Dzięki temu strata operacyjna zmalała z 12,51 do 9,66 mln zł, a strata netto – z 13,1 do 11,45 mln zł.
W sprawozdaniu za drugi kwartał Eurocash nie podał, ile w tym okresie działało saloników Inmedio. Na koniec marca br. było ich 393, wobec 411 kwartał wcześniej i 432 na koniec 2023 roku.

W kwietniu br., w sprawozdaniu finansowym za ub.r., Eurocash poinformował, że chce sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio. Od tej pory w swojej strukturze klasyfikuje spółkę jako działalność zaniechaną.
Eurocash szuka kupca na Inmedio
Eurocash do poszukiwania nabywcy walorów Inmedio zaangażował doradcę transakcyjnego. Zaznaczył, że sprzeda te udziały w przypadku "otrzymania od inwestora oferty, która będzie racjonalna w odniesieniu do wartości godziwej Inmedio".
W raporcie za drugi kwartał nie przekazano żadnych nowych informacji na ten temat. Powtórzono jedynie stwierdzenie z poprzednich sprawozdań, że "proces aktywnego poszukiwania nabywcy jest w toku".
Eurocash 51 proc. udziałów Inmedio kupił w połowie 2014 roku od HDS Polska, spółki należącej do grupy Lagardère Services. Równocześnie porozumiała się z nią co do rozwoju w modelu franczyzowym sklepów convenience pod marką 1minute.

W 2013 roku sieć Inmedio, licząca wówczas 410 saloników, wypracowała ponad 500 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku EBITDA.











