W ciągu ostatnich sześciu miesięcy liderujący w rankingu Samsung poprawił swój wynik o 4,4 pkt., powiększając swoją przewagę nad Sony do 17 pkt. Apple zyskało w tym samym czasie 2,3 pkt. i dzięki temu zepchnęło z trzeciego miejsca w zestawieniu HP. Nieznaczne wzrosty zanotowały ponadto Panasonic i Asus.
Straciły natomiast wszystkie pozostałe oceniane marki, z czego najwięcej BlackBerry (prawie 10 pkt.) oraz Motorola i Nokia (po ponad 4 pkt.).
Ranking preferencji marek technologicznych wśród konsumentów z USA i Europy:
1. Samsung 2. Sony 3. Apple 4. HP 5. LG 6. Panasonic 7. Dell 8. Nokia 9. Philips 10. Toshiba 11. Acer 12. Sharp 13. Asus 14. Motorola 15. Sanyo 16. BlackBerry 17. Lenovo
Badanie zostało przeprowadzone przez Strategy Analytics drogą internetową w październiku 2012 r. na reprezentatywnych pod względem wieku, płci i poziomu korzystania z internetu grupach konsumentów w wieku od 15 do 74 lat. Udział w badaniu wzięło 2285 internautów z USA i 4268 z Europy.












