Santander Bank Polska zwiększył wydatki marketingowe o 36 proc., mBank zmniejszył o 29 proc.

W pierwszym kwartale br. wydatki marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska wzrosły w skali roku o 36,3 proc. do 34,7 mln zł, natomiast grupa mBank ograniczyła je o 28,8 proc. do 30,1 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nakłady grupy Santander Bank Polska na marketing i reprezentację zwiększyły się w skali roku z 25,46 do 34,7 mln zł, czyli o 36,3 proc. W sprawozdaniu finansowym bank tłumaczy to działaniami wizerunkowymi i sponsoringowymi.

Koszty marketingowe grupy Santander Bank Polska wzrosły znacznie mocniej niż jej łączne wydatki operacyjne (bez kosztów pracowniczych i wydatków określonych jako inne), które poszły w górę o 14,1 proc. do 532,2 mln zł. Ich największą część stanowiły wydatki na rzecz BFG, KNF i KDPW (228 mln zł w minionym kwartale, 163,6 mln zł rok wcześniej).

grafika

Za obsługę reklamową Santander Bank Polska od kilku lat odpowiada agencja Red8 Advertising. W marcu br. bank rozpoczął przetarg reklamowy.

Natomiast w całym ub.r. wydatki marketingowe Santander Bank Polska wyniosły 189,3 mln zł, o 41,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost wynikał m.in. ze zrealizowanego we wrześniu rebrandingu banku (wcześniej funkcjonował pod nazwą BZ WBK).

W minionym kwartale grupa kapitałowa Santander Bank Polska zanotowała wzrost dochodów ogółem o 13,1 proc. do 2,24 mld zł oraz kosztów o 27,6 proc. do 1,24 mld zł. Zysk netto firmy zmalał w skali roku z 440,9 do 350,7 mln zł.

Do firmy oprócz Santander Bank Polska należą m.in. Santander Consumer Bank.

mBank 29 proc. mniej na reklamy

Z kolei wydatki marketingowe grupy kapitałowej mBank zmniejszyły się o 28,8 proc. - z 42,3 w pierwszym kwartale ub.r. do 30,1 mln zł w zeszłym kwartale. Łączne koszty rzeczowe firmy zmalały o 15,1 proc. do 156,3 mln zł.

Natomiast do wzrostu łącznych kosztów działalności grupy mBank o 36,9 proc. do 715,8 mln zł przyczyniło się głównie 211,6 mln zł wpłat na BFG i 90 mln zł kosztów amortyzacji.

grafika

W styczniu br. mBank prowadził kampanię związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (od jesieni 2017 roku jest jej partnerem finansowym), regularnie reklamuje też rachunki dla klientów indywidualnych (ostatnio w cyklu reklam „Bądź bogatszy o…”).

Za przygotowanie i realizację działań reklamowych mBanku odpowiadają firmy marketingowe Grey Group Poland, VMLY&R i Mindshare Polska.

Dochody grupy mBank w minionym kwartale wyniosły 1,26 mld zł (0,1 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk netto - 164 mln zł (wobec 412,6 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów