Z najnowszych danych Socialbakers (na dzień 4 maja br.) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że największy odsetek użytkowników Facebooka z Polski ma od 18 do 24 lat oraz od 25 do 34 lat (po 29 proc.). Następne grupy wiekowe pod względem udziału to 35-44 (13,5 proc.), 13-15 (9,8 proc.) i 16-17 (8,2 proc.).
51,7 proc. użytkowników Facebooka z naszego kraju stanowią kobiety, 48,3 proc. to mężczyźni.

Według statystyk Socialbakers, najpopularniejszą facebookową stroną w Polsce jest Serce i Rozum, która ma 2,29 miliona fanów z naszego kraju i o ponad 118 tys. wyprzedza Facebook for Every Phone. Kolejne są Play, Orange, Demotywatory, Kwejk.pl, Plus, Radio Eska i Allegro.
Wśród marek prowadzi Play, który w kwietniu przekroczył poziom 2 milionów fanów i wyprzedza Orange, Plus, Allegro, Tymbark, Samsung Polska, McDonald's Polska, Reserved i Tic Tac.

Wśród profili mediowych na czele jest Radio Eska, przed YouTube, Facebookiem, MTV Polska, Eska TV, MTV, VIVA Polska, 4fun.tv, TVN24.pl i TVN.
pozostałe rankingi na drugiej podstronie
Pozycję lidera wśród celebrytów utrzymał Kamil Bednarek, który ma blisko 1,2 miliona fanów z Polski. Na kolejnych miejscach są Eminem, Rihanna, Adele, Ewa Chodakowska, David Guetta, Shakira, Linkin Park, Pezet i Piotr Żyła.

W kategorii Rozrywka na czele znajduje się Serce i Rozum, wyprzedzając Facebook for Every Phone, serial „House”, Shreka, Harry Pottera, Mr. Beana, „Avatar”, „Titanica” oraz „Tylko muzykę”.
Z kolei w kategorii Sport liderem jest FC Barcelona (881,5 tys. fanów z Polski), która wyprzedza Real Madryt, Borussię Dortmund, Legię Warszawa, Lecha Poznań, UEFA Champions League, Manchester United, Arsenal, Orlen Team oraz Chelsea.

Wszystkie statystyki są oparte na liczbie lokalnych użytkowników, czyli wyłącznie pochodzących z Polski.











