Seriale koreańskie na Netfliksie

W Hollywood trwa strajk aktorów i scenarzystów więc Netflix jeszcze chętniej będzie produkował nowe treści poza Stanami Zjednoczonymi. Zanim rozpoczęły się protesty w branży filmowej, platforma coraz częściej realizowała filmy i seriale w Korei Południowej. To dopiero początek ekspansji Netfliksa na tym rynku. Już teraz w bibliotece giganta streamingu znajdziemy wiele produkcji koreańskich. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych seriali.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Seriale koreańskie na Netfliksie
„Celebrytka”, Netflix

O tym, jak wygląda produkcja seriali i filmów Netfliksa w Korei Południowej pisaliśmy tutaj. Lokalni twórcy nie są zadowoleni z warunków finansowych. Coraz głośniej także amerykańscy aktorzy mówią o niskich stawkach, jakie płaci platforma nawet za najpopularniejsze tytuły. O zarobkach gwiazd „Orange Is the New Black” możecie przeczytać tutaj.

Netflix coraz więcej treści produkuje poza Ameryką i zanim jeszcze nastąpił kryzys gospodarczy i protesty w branży filmowej, już szukał okazji do uniezależnienia się od produkcji amerykańskiej. Dzięki serialom powstającym na całym świecie platforma nie musi obawiać się, że zabraknie jej nowości w czasie strajku scenarzystów i aktorów.

Seriale koreańskie, mimo że trafiają do oferty bez kampanii promocyjnych, świetnie sobie radzą na platformie, wzbudzając zainteresowanie widzów i z tego powodu, pojawiają się na listach Top 10 Netfliksa. Poniżej proponujemy najbardziej atrakcyjne tytuły.

1. „Celebrytka” – 12 odcinków


Serial, nieco wbrew polskiemu tytułowi, opowiada o środowisku koreańskich instagramerek, a nie celebrytek znanych z telewizji czy kolorowych czasopism. Pokazuje, jak wygląda ich życie, współprace z markami, ale przede wszystkim to, jak funkcjonują w branży medialnej. Tworzą krótkotrwałe sojusze, żeby walczyć z kimś, kto stoi na ich drodze do sukcesu.

„Celebrytka” opowiada o tym, jak buduje się wizerunki w mediach społecznościowych – bohaterki wymyślają biogramy, zachowania, cechy charakteru; nie pokazują tego, jakie są naprawdę, tylko grają role stworzone na potrzeby odbiorców.

Główną bohaterką jest Seo A-ri (w tej roli Park Gyu-young), której zamożna rodzina nagle traci majątek i dziewczyna musi znaleźć sposób na szybki zarobek. Zajmuje się sprzedażą kosmetyków, nie ma ochoty działać w mediach społecznościowych, ale przez przypadek staje się rozpoznawalna na Instagramie i odkrywa, że można na tym zarobić. Seo A-ri dostrzega, że instagramerki to w jej odczuciu głupiutkie i wredne dziewczyny, gotowe zrobić wszystko, żeby zarabiać pieniądze dzięki obecności w mediach społecznościowych. Bohaterka stara się pokazać, że nie podziela ich systemu wartości i działa w inny sposób.

2. „Uśmiech losu” – 16 odcinków (aktualnie dostępnych 10 odcinków)


Podczas ostrej walki o spadek czarujący bogacz Gu Won (w tej roli Lee Jun-ho), dziedzic The King Group, konglomeratu luksusowych hoteli, ściera się z Cheon Sa-rang (Im Yoon-ah), jego ciężko pracującą podwładną znaną z czarującego uśmiechu — którego on akurat nie cierpi. Gdy bohaterka spotyka swojego szefa, uśmiech zawsze znika jej z twarzy – czytamy w opisie.

Serial „Uśmiech losu” to mieszanka komedii i romansu, a początkowa niechęć między bohaterami zamieni się w łączące ich uczucie. Nietypowo jak na Netflix, kolejne odcinki produkcji pojawiają się co tydzień w każdą sobotę i niedzielę.

3. „Chwała” – 16 odcinków


W dwóch sezonach serialu dostępnego na Netfliksie śledzimy losy Moon Dong-eun (Song Hye-kyo) i poznajemy przyczyny, dla których szuka zemsty. Dowiadujemy się, że bohaterka 18 lat wcześniej, ucząc się w szkole średniej, była szykanowana i prześladowana, a teraz chce zemścić się na swoich oprawcach. Na przestrzeni szesnastu odcinków buduje plan rewanżu na szkolnych prześladowcach i wciela go w życie.

„Chwała” opowiada o przemocy w koreańskiej szkole i temat ten nie jest przypadkowy. Korea Południowa boryka się z problemem agresywnej młodzieży, która szuka potencjalnych ofiar we własnym otoczeniu, a sposoby utrudniania im życia są przerażające i dotkliwe w skutkach. Motyw, który pojawia się w serialu, czyli pamiętna scena przypalania ramienia bohaterki lokówką zaczerpnięty został z prawdziwych zdarzeń, które miały miejsce w 2006 roku.

Prześladowania w koreańskich szkołach, nasilone w latach 90. określane są mianem wang-ta, czyli ostracyzmu i wykluczenia z życia szkolnej społeczności. Represje stosowane na mniej zamożnych uczniach, mających gorszą sytuację domową i rodzinną wynikają z tego, że Korea to kraj, w którym podziały klasowe odgrywają ważną rolę. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że uczniowie poczucie wyższości wynoszą z domu. „Chwała” stara się wiernie odtworzyć klimat panujący w koreańskiej szkole.

4. „Oferta biznesowa” – 12 odcinków


Jak informuje Netflix, serial opowiada o młodej kobiecie, Shin Ha-ri (Kim Se-jeong), która zgadza się pójść na randkę w ciemno, udając swoją przyjaciółkę. Chce przestraszyć absztyfikanta, ale nie spodziewa się, że jest nim prezes (Ahn Hyo-seop) jej firmy.

Serial, podobnie jak „Uśmiech losu”, łączy komedię z romansem, gatunkowo jest to komedia romantyczna w stylu amerykańskim. Bohaterowie, będąc na pierwszej randce „w ciemno” mimo niezręcznej sytuacji wynikającej ze wspólnej pracy, rozpoczynają biurowy romans. Propozycja dla fanów rom-comów, którzy chcą poznać gatunek w wydaniu koreańskim.

5. „Do zobaczenia w moim 19. życiu” – 12 odcinków (aktualnie dostępnych 10 odcinków)


Ban Ji-eum ma zdolność wielokrotnej reinkarnacji, którą postanawia wykorzystać, gdy w wieku osiemnastu lat nagle umiera. Młoda kobieta obiecuje sobie, że odnajdzie dawną miłość. Zamierza zatem poświęcić nowe życie na odnalezienie kogoś, kogo jakiś czas temu straciła – czytamy w opisie Netfliksa.

Serial jest mieszanką gatunkową – łączy romans z melodramatem i wprowadza elementy nietypowe dla produkcji dbającej o realizm psychologiczny.

Netflix ma globalnie 236 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów