Problemy z korzystaniem z dawnego Twittera, zarówno jeśli chodzi o publikacje postów, czy też przeglądanie wpisów użytkowników ponownie pojawiły się w poniedziałek po południu, zaledwie kilka godzin po doniesieniach o pierwszej awarii platformy tego dnia.
Ok. godz. 10.30 użytkownicy X m.in. z Polski, Japonii i USA licznie raportowali w serwisie Downdetector (popularna platforma, na której można sprawdzić status świadczenia usług w sieci - red.) o awarii medium należącego do Elona Muska. Jej przyczyną, jak podaje m.in. “Komputer Świat”, był błąd połączenia z serwerem. Wówczas X “wrócił do życia” po ok. 40 minutach.
Po południu, po kilku godzinach od doniesień o pierwszej awarii, internauci zgłaszali na Downdetectorze kolejne problemy z działaniem X. Szczyt zgłoszeń miał miejsce tuż przed godz. 15, a kolejny tuż przed godz. 17. Obecnie, przynajmniej w Polsce, medium społecznościowe działa bez zakłóceń.

Ilu użytkowników ma X?
Platformę X odwiedza dziennie średnio 151 mln użytkowników. Popularne zwłaszcza w USA medium (ok. 111 mln użytkowników) założone w 2006 roku pod nazwą Twitter, od października 2022 roku należy do amerykańskiego miliardera Elona Muska, właściciela Tesli, PayPala czy SpaceX, a od stycznia 2025 szefa Departamentu Wydajności Rządu powołanego przez prezydenta USA Donalda Trumpa.
Musk mówi o “cyberataku”

Wieczorem Musk skomentował zamieszanie wokół X, pisząc o “cyberataku”. "Jesteśmy atakowani każdego dnia, a to (co działo się dziś - red.) było robione dużymi zasobami. To albo duża skoordynowana grupa albo/i jest w to zaangażowany kraj" - napisał na swojej platformie.
Według amerykańskiego portalu techrader.com przyczyna awarii nie jest znana. Niektórzy eksperci ds. cyberbezpieczeństwa wskazują na możliwość ataku hakerski DDoS (Distributed Denial-of-Service czyli rozproszona odmowa usługi).











