Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)

Wśród polskich serwisów kulinarnych najwięcej użytkowników i odsłon mają Smaker.pl (Grupa Interia.pl) i Kwestiasmaku.com. W czołowej piętnastce są po dwie witryny Interii i Burda Media Polska, trzy blogi (Kwestiasmaku.com, Olgasmile.com i Mojewypieki.com) oraz trzy strony marketingowe (Kuchdnialidla.pl, Przepisy.pl i Doradcasmaku.pl).

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)
fot. Shutterstock.com

W lutym br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,08 mln realnych użytkowników (czyli 11,21 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 19,32 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Blog Kwestiasmaku.com, mając 2,84 mln użytkowników, o ponad 200 tys. mniej niż Smaker.pl, zanotował nieco więcej odsłon (19,87 mln) i zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (9 minut).

Z kolei na trzecim miejscu znalazł się kolejny serwis Grupy Interia.pl - Durszlak.pl z 2 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon i 3:44 średniego czasu korzystania. Do firmy należą też kulinarne sekcje serwisów lifestylowych Mamdziecko.interia.pl, Kobieta.interia.pl i Styl.pl.

Kolejne dwie pozycje zajęły witryny należące do Burda International Polska: Mojegotowanie.pl (z 2 mln użytkowników i 4,49 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (z 1,84 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon). W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców: Ugotuj.to (należąca do Grupy Gazeta.pl), Gotujmy.pl (Edipresse Polska), Gotowanie.onet.pl (Grupa Onet-RASP) i Kuchnia.wp.pl (Wirtualna Polska).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gemius-pbi-wyniki-marzec-2017-allegro-cyfrowy-polsat-i-olx-z-duzymi-wzrostami-w-dol-grupa-gazeta-pl-ceneo-pl-i-cda-pl ##

Na liście znalazły się trzy blogi kulinarne - oprócz Kwestiasmaku.com są to Olgasmile.com (z 1,37 mln użytkowników i 2,97 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (z 1,15 mln użytkowników i 6,48 mln odsłon). Kwestiasmaku.com osiągnęła najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 9 minut, wyprzedzając pod tym względem Mniammniam.com (7 minut) i Mojewypieki.com (6:39 minuty).

W rankingu są też trzy serwisy mające promować różne marki: Kuchnialidla.pl prowadzona przez sieć dyskontów Lidl Polska, Przepisy.pl należące do Unilever Polska (jako sponsorzy strony wymienione są należące do tej firmy marki Knorr, Rama, Kasia, Lipton, Carte D’Or i Hellmann’s) oraz Doradcasmaku.pl (jego właścicielem jest firma Prymat).

Tylko na komputerach Smaker.pl miał większą przewagę nad Kwestiasmaku.com w liczbie użytkowników (1,76 mln wobec 1,35 mln) i miał więcej odsłon (11,2 mln wobec 7,83 mln). Przy czym ten drugi serwis zanotował dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (7:40 minuty).

Po ponad pięć minut średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze Kuchnia.wp.pl (6:28), Gotowanie.onet.pl (5:27), Mojewypieki.com (5:12) i Przepisy.pl (5:01).

Z kolei w internecie mobilnym Kwestiasmaku.com zdecydowanie wyprzeda stronę Smaker.pl - w lutym pierwsza strona zanotowała 1,7 mln użytkowników i 12,04 mln odsłon, a druga - 1,56 mln użytkowników i 8,12 mln odsłon. Na Kwestiasmaku.com przeciętny odwiedzający spędził 8:56 minuty, a na Smaker.pl - 3:48 minuty.

Mniammniam.com mając 987,4 tys. użytkowników zanotował 6,52 mln odsłon – zdecydowanie więcej niż mające po 1-1,2 mln odwiedzających witryny Przyslijprzepis.pl, Durszlak.pl, Kuchnialidla.pl i Mojegotowanie.pl. Ponadto z Mniammniam.com każdy odwiedzający korzystał średnio przez 9 minut i 13 sekund.

Na komputerach Smaker.pl zyskał w skali roku 420,3 tys. użytkowników, co dało wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 350 tys. (czyli 3 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 1:56 minuty (25 proc.).

Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 463,5 tys. użytkowników, 0,88 pkt proc. zasięgu, 1,71 mln odsłon (28 proc. w górę) i 1:45 minuty czasu spędzonego przez przeciętnego użytkownika (29,6 proc. w górę).

Spore spadki zanotowały natomiast Durszlak.pl i Ugotuj.to. Pierwszy serwis stracił 1,24 pkt proc. zasięgu, 2,04 mln odsłon (37,8 proc. w dół) i 2:08 minuty średniego czasu korzystania (38,9 proc. w dół), a drugi - 0,99 pkt proc. zasięgu, 808,9 tys. odsłon (21,6 proc. w dół) i 55 sekund średniego czasu korzystania (34 proc. w dół). Jeszcze więcej straciło Gotowanie.onet.pl: 1,56 pkt proc. zasięgu (to 41,5 proc. w dół), 4,76 mln odsłon (61,8 proc. w dół) i 4:10 minuty średniego czasu korzystania (43,3 proc. w dół).

Za to Mojegotowanie.com zyskało w skali roku 1,01 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 44,5 proc.) i 399,2 tys. odsłon (30,8 proc. w górę), przy spadku czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika o 32 sekundy (czyli 25,4 proc.). Natomiast serwis Olgasmile.com osiągnął wzrost o 0,79 pkt proc. (61,7 proc. w górę) i 272,9 tys. odsłon (26,1 proc.), przy czym średni czas korzystania zmalał o 1:42 minuty (czyli 51,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?