Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,53 mln internautów, co przełożyło się na 36,16 proc. zasięgu.
Po ponad 88,3 mln użytkowników miały Wyborcza.pl (Agora) i Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). Ten pierwszy zanotował 8,354 mln internautów i 28,7 proc. zasięgu, a drugi - 8,346 mln użytkowników i 28,67 proc. zasięgu. Z płatnej oferty witryn „Gazety Wyborczej” na koniec pierwszego kwartału br. 258 tys. subskrybentów, natomiast w wielu serwisach RASP, m.in. Fakt.pl i Przegladsportowy.pl, podobną ofertę wprowadzono w drugiej połowie ub.r.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cicha-wojna-portali-agory-gazeta-pl-linkuje-do-wyborcza-pl-ta-reklamuje-sie-jako-prawdziwa-wyborcza-w-internecie,7170151940749441a ##

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło w czerwcu 3,55 mln internautów, co dało 12,22 proc. zasięgu. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy witryny: Gazetaprawna.pl miała 2,7 mln użytkowników i 9,27 proc. zasięgu, Dziennik.pl - 2,39 mln odwiedzających i 8,22 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,35 mln użytkowników i 4,66 proc. zasięgu.
Na serwis „Przeglądu Sportowego” zajrzało 1,73 mln internautów, co przełożyło się na 5,95 proc. zasięgu, a na Polskatimes.pl (Polska Press) - 1,69 mln użytkowników (5,8 proc. zasięgu).
Zestawienie zamykają dwie witryny dzienników biznesowych. Serwis „Pulsu Biznesu” BP.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 811,6 tys. użytkowników i 2,79 proc. zasięgu, a Parkiet.com (Gremi Media) - 297,9 tys. odwiedzających i 1,02 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-maj-2021-fakt-gazeta-wyborcza,7170160730900609a ##
Witryny kilku innych dzienników ogólnopolskich, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, osiągnęły zbyt małą odwiedzalność, żeby można ją oszacować w badaniu Mediapanel.
Dwanaście serwisów z zestawienia łącznie miało w czerwcu br. 48 mln użytkowników (bez współodwiedzalności). W maju zanotowały 44,42 mln, co oznacza spadek miesiąc po miesiącu o 3,57 mln (7,4 proc.).

Na SE.pl ubyło 737,6 tys. internautów (to 6,5 proc. w dół). Znacznie mniej straciły Fakt.pl (53,6 tys. użytkowników, 0,6 proc.) i Wyborcza.pl (10,5 tys. użytkowników, 0,1 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-czerwiec-2021-wirtualna-polska-ringier-axel-springer-polska-przed-facebook-onet-wyprzedzil-allegro,7170158113523329a ##
Rp.pl zanotowała spadek o 649,9 tys. internautów (15,4 proc.), Gazetaprawna.pl - o 489,2 tys. (15,3 proc.), a Wyborcza.biz - o 707,8 tys. (21 proc.). Na Dziennik.pl liczba odwiedzających zmalała o 440 tys. (15,5 proc.), na Polskatimes.pl - o 155,7 tys. (8,4 proc.), a na Forsal.pl - o 344,2 tys. (20,3 proc.).
Procentowo najwięcej stracił Parkiet.com - liczba jego użytkowników zmalała o 160,5 tys., czyli 35 proc. Natomiast na PB.pl ubyło 137,9 tys. internautów (to 14,5 proc. w dół).

Jako jedyny wzrost osiągnął serwis „Przeglądu Sportowego”, co ma zapewne związek z piłkarskim Euro 2020. Liczba jego użytkowników zwiększyła się o 312,5 tys., czyli 22 proc.











