Serwisy e-commerce zyskały 16 proc. użytkowników. Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com najbardziej w górę

W listopadzie osiem czołowych serwisów e-commerce miało 16,5 proc. użytkowników więcej niż w październiku. Zdecydowanym liderem pozostaje Allegro.pl przed Ceneo.pl, a największe wzrost osiągnęły Mediaexpert.pl, Aliexpress.com i Empik.com.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Serwisy e-commerce zyskały 16 proc. użytkowników. Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com najbardziej w górę

Przeglądarkową wersję Allegro.pl w listopadzie br. odwiedziło 19,62 mln użytkowników, czyli 67,58 proc. wszystkich internautów w Polsce, natomiast działające od jesieni ub.r. Allegrolokalnie.pl zanotowało 5,57 mln użytkowników i 19,21 proc. zasięgu - pokazują wynik badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała 6,68 mln użytkowników i 23 proc. zasięgu.

Z kolei z należącej do Allegro porównywarki Ceneo.pl skorzystało 13,65 mln internautów, co dało 47,02 proc. zasięgu.

Firma Allegro, od połowy października obecna na warszawskiej giełdzie, w trzecim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów netto o 49,7 proc. do 928,7 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA o 26,7 proc. do 408,5 mln zł. Na platformie Allegro było 12,6 mln aktywnych kupujących.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-prowizja-nowa-od-2021-r-ile-wynosi,7170415133660801a ##

Media Expert przed RTV Euro AGD i MediaMarkt

W dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-commerce są cztery e-sklepy sieci elektromarketów.

Mediaexpert.pl zanotował 11,62 mln użytkowników i 40,04 proc. zasięgu, Euro.com.pl (należący do sieci RTV Euro AGD) - 9,82 mln odwiedzających i 33,83 proc. zasięgu, a Mediamarkt.pl - 5,78 mln użytkowników i 19,92 proc. zasięgu, a Neonet.pl - 5,52 mln użytkowników i 19,02 proc. zasięgu.

W sezonie przed Bożym Narodzeniem sklepy z RTV i AGD prowadzą intensywne działania marketingowe. RTV Euro AGD w połowie października zaczęło promocję urodzinową, Media Expert od początku listopada jest reklamowana przez Cleo (miesiąc później ruszyła odsłona bożonarodzeniowa), a MediaMarkt w wakacje zaczął reklamować Zenek Martyniuk.

Aliexpress z 8,3 mln polskich użytkowników

Chiński Aliexpress.com odwiedziło w listopadzie 8,31 mln polskich internautów, co dało 28,63 proc. zasięgu.

Empik.com zanotował 6,54 mln użytkowników i 22,54 proc. zasięgu, a Castorama.pl - 5,18 mln użytkowników i 17,86 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wygoda-przekonuje-do-zakupow-online,7170416217753217a ##

grafika

Osiem czołowych serwisów, które także w październiku były w czołowej dziesiątce, w listopadzie zanotowały łącznie 80,92 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności). Przed miesiącem miały w sumie 69,47 mln odwiedzających, tym samym miesiąc do miesiąca osiągnęły wzrost o 11,45 mln użytkowników (16,5 proc.).

Przyczyniło się do tego nie tylko rozpoczęcie corocznego sezonu zakupów przedświątecznych, lecz także ograniczenie w br. handlu stacjonarnego w związku z epidemią - od 7 do 21 listopada zamknięta była większość sklepów niespożywczych w centrach handlowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/galeria-handlowe-znow-zamkniete-zasady-wychodzenia-w-sylwestra,7170414551131777a ##

GUS nie podał jeszcze danych o handlu detalicznym z listopada, natomiast w czasie wiosennego lockdownu e-commerce osiągnął rekordowy udział: w kwietniu było to 11,9 proc., a w maju 9,1 proc., wobec 5,6 proc. w styczniu i lutym. W październiku ten udział wyniósł 7,3 proc.

Wszyscy w górę, najmocniej Mediaexpert.pl, Aliexpress i Empik.com

Allegro.pl zyskało miesiąc do miesiąca 1,07 mln użytkowników (to 5,7 proc. w górę), a Ceneo.pl - 1,4 mln (11,4 proc.).

Jeszcze większe wzrosty osiągnęły trzy inne serwisy. Na Mediaexpert.pl przybyło 2,91 mln internautów (33,4 proc.), na Aliexpress.com - 2,02 mln (32,2 proc.), a na Empik.com - 1,49 mln (29,4 proc.).

Z kolei Euro.com.pl zyskał 1,12 mln odwiedzających (12,9 proc.), Mediamarkt.pl - 1,04 mln (21,9 proc.), a Allegrolokalnie.pl - 403,7 tys. (7,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele