Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. sekcję o nieruchomościach na OLX.pl odwiedziło 3,91 mln użytkowników, czyli 13,9 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 97,73 mln odsłon, każdy przeciętnie 25.
otoDom.pl, tak jak OLX.pl należący do Grupy OLX, zanotował 3,06 mln odwiedzających i 70,04 mln odsłon (średnio 22,9 na internautę), natomiast w dziale nieruchomościowym Gratka.pl 1,22 mln internautów wygenerowało 32,03 mln odsłon, każdy przeciętnie 26,2 odsłony. Pod koniec lutego br. Gratka.pl została kupiona od GrupyPolska Press przez Ringier Axel Springer Media.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-gemius-pbi-z-kwiecien-2020-roku,7170706097633409a ##
Z pozostałych serwisów w zestawieniu tylko trzy przekroczyły poziom 10 mln odsłon. Muratordom.pl (Grupa ZPR Media) zanotował 2,97 mln użytkowników i 12,18 mln odsłon, Nieruchomosci-online.pl - 1,64 mln odwiedzających i 15,32 mln odsłon, a Domiporta.pl (Agora) - 985,6 tys. użytkowników i 10,49 mln odsłon.

Agora negocjuje obecnie z kilkoma potencjalnymi inwestorami sprzedaż spółki Domiporta, do której należy też serwis Autotrader.pl. W ub.r. zanotowała 9,27 mln zł przychodów i 807 tys. zł straty netto, niedawno Agora z powodu utraty jej wartości dokonała odpisu wynoszącego 12,7 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/home-broker-wnioskuje-o-upadlosc-tlumaczy-to-skutkami-epidemii,7170530381740161a ##
W dziale o nieruchomościach na Sprzedajemy.pl 1,43 mln internautów wygenerowało 3,93 mln odsłon. KB.pl zanotował 1,16 mln użytkowników i 3,25 mln odsłon, Ladnydom.pl - 1,15 mln użytkowników i 1,47 mln odsłon, a Regiodom.pl - 1 mln użytkowników i 2,25 mln odsłon.

W związku z obostrzeniami z powody epidemii koronawirusa od połowy marca mocno utrudnione było realizowanie transakcji dotyczących nieruchomości. Deweloperzy i pośrednicy starali się udostępniać klientom więcej usług w internecie, np. możliwość wirtualnych spacerów po mieszkaniach i domach.
Jak to przełożyło się na wyniki czołowych serwisów o nieruchomościach? W kwietniu br. odwiedziło je łącznie 18,53 mln internautów (bez współodwiedzalności), wykonując 248,69 mln odsłon. Rok do roku zanotowały wzrost o 2,12 mln użytkowników (12,9 proc.) i 1,12 mln odsłon (0,4 proc.).
Sekcja nieruchomościowa OLX.pl straciła natomiast 743,3 tys. odwiedzających i 4,36 mln odsłon (to odpowiednio 16 i 4,3 proc. w dół). Na Gratka.pl analogiczny dział zanotował spadek o 99,1 tys. użytkowników (7,5 proc.) i 10,18 mln odsłon (24,1 proc.), a na Sprzedajemy.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 21,3 tys. (1,5 proc.) liczba odsłon zmalała o 3,04 mln (43,6 proc.). Z kolei na Domiporta.pl przybyło 365,5 tys. internautów (58,9 proc.), a ubyło 773,3 tys. odsłon (6,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mzn-property-ze-wzrostem-wplywow-i-zysku-w-zarzadzie-menedzer-z-ringier-axel-springer,7170529780487809a ##
otoDom.pl zyskał 110,9 tys. użytkowników (3,8 proc.) i 5,92 mln odsłon (9,2 proc.), a Muratordom.pl - 259,6 tys. użytkowników (9,6 proc.) i 1 mln odsłon (9 proc.). Jeszcze większy wzrost osiągnęły Nieruchomosci-online.pl - o 959,9 tys. odwiedzających (140,1 proc.) i 10,54 mln odsłon (220,9 proc.).
Duże wzrosty procentowe zanotowało też kilka innych witryn. Regiodom.pl zyskał 425,7 tys. użytkowników (73,1 proc.) i 1,16 mln odsłon (107,2 proc.), Ladnydom.pl - 390,8 tys. użytkowników (51,7 proc.) i 248 tys. odsłon (20,2 proc.), a KB.pl - 425,3 tys. użytkowników (58 proc.) i 602,4 tys. odsłon (22,8 proc.).











