Serwisy o pogodzie odwiedzają głównie mężczyźni i osoby starsze. Liderem Accuweather przed Interią i TVN24.pl (TOP 10)

Strony o pogodzie odwiedza miesięcznie zazwyczaj nieco ponad 10 mln internautów, najwięcej w okresie wakacji. Wśród użytkowników przeważają mężczyźni oraz osoby w wieku powyżej 45 lat. Najpopularniejszym serwisem jest Accuweather.com, wyprzedzający działy pogodowe Interii, TVN24.pl i Onetu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Serwisy o pogodzie odwiedzają głównie mężczyźni i osoby starsze. Liderem Accuweather przed Interią i TVN24.pl (TOP 10)
fot. WM

W styczniu br. witryny o pogodzie odwiedziło 10,92 mln realnych użytkowników (czyli 30,02 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 217,06 mln odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W ub.r. witryny o tej tematyce najlepsze wyniki osiągnęły w lipcu i sierpniu - odwiedziło je wtedy po ponad 14 mln użytkowników, wykonując 348-379 mln odsłon. W czerwcu, lipcu i sierpniu strony pogodowe przyciągały po nieco ponad 50 proc. wszystkich polskich internautów.

grafika

W lutym br. witryny o pogodzie osiągały każdego dnia zdecydowanie wyższą odwiedzalność niż rok wcześniej. Widać to było zwłaszcza w drugiej połowie miesiąca, podczas nawrotu mroźnej aury.

Przykładowo 19 lutego zanotowały 2,04 mln użytkowników i 5,42 mln odsłon, a 19 lutego ub.r.- 1,32 mln użytkowników i 3,93 mln odsłon. Natomiast 25 lutego miały 2,7 mln użytkowników i 10,54 mln odsłon (wobec 1,43 mln użytkowników i 4,34 mln odsłon rok wcześniej).

grafika

W styczniu br. serwisy o pogodzie odwiedziło 6 mln mężczyzn (55 proc. wszystkich użytkowników takich stron) i 4,91 mln kobiet (45 proc.). Biorąc pod uwagę różną liczbę mężczyzn i kobiet w ogóle korzystających z sieci, wskaźnik udziału mężczyzn (affinity) wyniósł 107,62, a w przypadku kobiet - 92,03.

Internauci w wieku do 24 lat to tylko 16,17 proc. wszystkich odwiedzających witryny pogodowe. W przypadku grupy wiekowej 4-14 lat wskaźnik affinity to zaledwie 45, a w grupie 15-24 - 72,4. Dla starszych grup wiekowych affinity wynosi ponad 100, najwyższe (127,65) jest w przypadku użytkowników w wieku 55 lat i więcej.

36,3 proc. użytkowników stron o pogodzie to mieszkańcy wsi, przy czym wskaźnik affinity dla nich wynosi poniżej 100. Najwyższe affinity (113,08) jest w przypadku mieszkańców największych miast.

Z kolei 27,33 proc. użytkowników serwisów pogodowych to osoby z wyższym wykształceniem. Affinity dla tej grupy wynosi 121,65.

grafika

W lutym br. Accuweather.com odwiedziło 3,79 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 59,88 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 7 minut i 44 sekundy. Serwis jest liderem pod względem użytkowników i odsłon.

Pogoda.interia.pl zanotowała 3,49 mln użytkowników i 30,95 mln odsłon, dział Meteo na TVN24.pl - 2,93 mln użytkowników i 16,61 mln odsłon, Pogoda.onet.pl - 2,42 mln użytkowników i 13,19 mln odsłon, a Meteo.pl - 1,09 mln użytkowników i 16,88 mln odsłon.

Z Pogodynka.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 15 minut i 25 sekund, a z Meteo.pl - przez 10 minut i 38 sekund.

grafika

Na komputerach zdecydowanym liderem jest Pogoda.interia.pl z 1,94 mln użytkowników i 14,49 mln odsłon w zeszłym miesiącu. Meteo.pl przy 647,8 tys. odwiedzających zanotowało 13,48 mln odsłon oraz 25 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast Accuweather.com miał tylko 402,2 tys. użytkowników i 5,29 mln odsłon.

grafika

Z kolei na urządzeniach mobilnych Accuweather.com miał 3,48 mln użytkowników i 54,59 mln odsłon. Natomiast druga w zestawieniu sekcja Meteo TVN24.pl zanotowała 2,2 mln użytkowników i 10,96 mln odsłon, a Pogoda.interia.pl - 1,92 mln użytkowników i 16,46 mln odsłon.

grafika

Czołowe witryny osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności w skali roku. Accuweather.com zyskał 2,37 pkt proc. zasięgu i 30,69 mln odsłon (to 21,1 i 105,1 proc. w górę), Pogoda.interia.pl - 3,18 pkt proc. zasięgu i 12,59 mln odsłon (34,2 i 68,6 proc. w górę), Meteo na TVN24.pl - 2,78 pkt proc. zasięgu i 5,54 mln odsłon (36 i 50,1 proc. w górę), natomiast Pogoda.onet.pl - 3,76 pkt proc. zasięgu i 2,05 mln odsłon (76,4 i 18,4 proc. w górę).

Za to twojapogoda.pl zanotowała spadek o 2,84 pkt proc. zasięgu i 13,8 mln odsłon (czyli 34,5 i 51,6 proc.), a Pogoda.wp.pl - o 3,36 pkt proc. zasięgu i 3,4 mln odsłon (to 60,1 i 54,8 proc. w dół).

grafika

Wśród pogodowych aplikacji mobilnych liderem jest Pogoda & Radar: meteo, burze, która w lutym br. miała 265,2 tys. użytkowników, a jej zasięg zmalał w skali roku o 0,15 pkt proc. (czyli 13,6 proc.).

Spadki zanotowały też aplikacje TCL Weather, PL Pogoda i Radar - MORECAST oraz Pogoda Polska XL PRO. Natomiast zasięg Twojej Pogody wzrósł dwukrotnie.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online