Linkedin.com w kwietniu odwiedziło 2,43 mln polskich użytkowników, czyli 8,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Wykonali tam 14,64 mln odsłon, każdy przeciętnie sześć - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Pracuj.pl i dział o pracy na OLX.pl przy nieco mniejsze liczbie odwiedzających miały wielokrotnie więcej odsłon od Linkedin.com. Pracuj.pl zanotowało 2,27 mln użytkowników i 42,83 mln odsłon (średnio 18,8 odsłon na odwiedzającego), a Praca na OLX.pl - 2,03 mln użytkowników i 104,71 mln odsłon (średnio 51,5 na odwiedzającego).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-gemius-pbi-z-kwiecien-2020-roku,7170706097633409a ##
Na Jooble.org 1,86 mln internautów wykonało 14,75 mln odsłon, natomiast pozostałe witryny z zestawienia miały poniżej 10 mln odsłon. Gowork.pl zanotował 1,55 mln użytkowników i 4,22 mln odsłon, Praca.pl - 1,21 mln użytkowników i 4,4 mln odsłon, a Goldenline.pl (Agora) - 994,9 tys. użytkowników i 3,93 mln odsłon.

Na Interviewme.pl 961,3 tys. internautów wykonało 2,22 mln odsłon, na Indeed.com - 927,3 tys. użytkowników wygenerowało 9,26 mln odsłon, a na Stepstone.pl (Ringier Axel Springer Media) 590,2 tys. internautów wykonało 1,68 mln odsłon.
Dziewięć czołowych serwisów miało w kwietniu łącznie 14,24 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 200,97 mln odsłon. Rok do roku zanotowały spadek o 4,92 mln odwiedzających (25,7 proc.) i 76,6 mln odsłon (27,6 proc.).
Natomiast polska wersja Stepstone została uruchomiona w marcu ub.r., miesiąc później nie miała jeszcze odwiedzalności odpowiednio dużej, żeby mogła ona zostać określona w badaniu Gemius/PBI.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bezrobocie-w-kwietniuwyzsze-niz-przed-rokiem-dalej-bedzie-roslo,7170708574844545a ##
Zdecydowana większość pozostałych witryn zanotowała spore spadki odwiedzalności. Linkedin.com stracił 321,8 tys. użytkowników (11,7 proc.) i 7 mln odsłon (32,3 proc.), natomiast na Pracuj.pl ubyło 898,5 tys. odwiedzających (28,3 proc.) i 14,64 mln odsłon (25,5 proc.), przez co w tej pierwszej statystyce został wyprzedzony przez Linkedin.
Sekcja o pracy na OLX.pl zanotowała spadek o 1,17 mln użytkowników (36,5 proc.) i 23,8 mln odsłon (18,5 proc.). Procentowo jeszcze więcej straciło kilka innych witryn. Na Gowork.pl ubyło 1,37 mln odwiedzających (46,8 proc.) i 4,4 mln odsłon (51 proc.), na Goldenline.pl - 785,3 tys. odwiedzających (44,1 proc.) i 2,81 mln odsłon (41,7 proc.), a na Indeed.com - 565,7 tys. odwiedzających (37,9 proc.) i 11,65 mln odsłon (55,7 proc.).

Goldenline.pl należy do Agory, która z racji obecności na giełdzie na bieżąco informuje o ważnych zmianach w tej platformie. Na początku br. Agora dokonała odpisu wartości Goldenline, który obniżył zeszłoroczny wynik netto firmy o ok. 11,2 mln zł w ujęciu jednostkowym, a o ok. 6,5 mln zł w ujęciu skonsolidowanym. Rok wcześniej analogiczny odpis pogorszył jednostkowy wynik firmy o ok. 9 mln zł, a skonsolidowany - o ok. 5,6 mln zł.
W kwietniu br. Agora ogłosiła zwolnienia grupowe w Goldenline, ostatecznie zdecydowano się na program odejść dobrowolnych, w ramach którego z platformą rozstało się 26 pracowników, ok. 80 proc. jej zespołu.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-przez-pol-rok-oszczedzi-185-mln-zl-rynek-reklamowy-zmaleje-o-20-25-proc,7170529977915009a ##
Tylko dwa serwisy osiągnęły niewielkie wzrosty liczby użytkowników. Jooble.org zyskało ich 279,1 tys. (17,7 proc.) przy spadku liczby odsłon o 7,62 mln (31,3 proc.), natomiast na Interviewme.pl przybyło 5,6 tys. odwiedzających (0,6 proc.) i ubyło 841,1 tys. odsłon (27,5 proc.). Z kolei Praca.pl zanotowała spadek liczby użytkowników o 92,5 tys. (7,1 proc.) i liczby odsłon o 4,74 mln (51,9 proc.).












