Serwisy stacji radiowych: Eska.pl i PolskieRadio.pl liderami, w górę RMF24.pl (TOP15)

Wśród serwisów internetowych stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników mają Eska.pl i PolskieRadio.pl. W ciągu roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały RMF24.pl i Tuba.pl, a najdłużej użytkowników przyciąga RMFon.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że Eska.pl i PolskieRadio.pl jako jedyne serwisy stacji radiowych miały w styczniu br. ponad milion użytkowników i 15 mln odsłon. Pierwszy zanotował 1,98 mln real users i 15,1 mln odsłon, a drugi -  1,45 mln real users i 15,5 mln odsłon. Na obu stronach publikowanych jest dużo materiałów tekstowych, natomiast na PolskieRadio.pl można też słuchać stacji radiowych tego nadawcy.

Na trzecim miejscu znalazł się RMF24.pl, który w styczniu odwiedziło 955,6 tys. internautów, którzy wykonali 8,8 mln odsłon. 130 tys. użytkowników i 1,1 mln odsłon mniej miał TokFM.pl. W obu serwisach zamieszczane są przede wszystkim bieżące informacje i komentarze, można też odsłuchać wybrane audycje RMF FM i Tok FM.

Słuchać „na żywo” RMF FM i innych stacji z Grupy RMF można natomiast w serwisie RMFon.pl, który w styczniu odwiedziło 711,4 tys. internautów, a każdy korzystał z niego aż przez 25 godzin i 26 minut. Dużo niższe wyniki czasu na przeciętnego użytkownika osiągnęły witryny innych nadawców radiowych mające charakter internetowych playerów. EskaGo.pl (Grupa Radiowej Time) zanotowała 10 godzin i 53 minuty, a Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - prawie 6 godzin. Z kolei Open.fm - należący go Grupa Allegro-GG i pozwalający słuchać tematycznych stacji internetowych - miał 350 tys. użytkowników, z których każdy korzystał ze strony średnio przez 8,5 godziny.

Strona Radia Maryja jako jedyna w zestawieniu nie jest objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują i jak dużo czasu spędzają na niej użytkownicy.

Eska.pl i PolskieRadio.pl zyskały sporo użytkowników w ciągu roku (odpowiednio: 497 tys. i 244 tys.), ale zanotowały mniej odsłon (o 4,95 mln i 452 tys.), a przeciętny użytkownik spędzał na nich mniej czasu. W przypadku Eska.pl bardzo duży spadek wynika z tego, że playery pozwalające słuchać Eski i innych stacji Time’a przeniesiono na EskaGo.pl.

Z kolei RMF24.pl zyskał w skali roku 416 tys. użytkowników i 3,6 mln odsłon (to aż o 77 i 68 proc. w górę), przy czym przeciętny internauta spędził na stronie o 4:20 minuty krócej. Dzięki tym wzrostom serwis miał więcej użytkowników niż podstawowa strona RMF FM (działająca pod adresem rmf.fm) oraz player RMFon.pl.

Większość witryn zanotowała spadki czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika. Jedynie strony RMF.fm i RadioZet.pl osiągnęły nieznacznie lepsze wyniki niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą