Serwisy TVP w dół, ale przyciągają bardziej niż WP i Facebook. Zyskują aplikacje mobilne Google’a (dane Gemius/PBI z lipca)

W lipcu strony i aplikacje internetowe Telewizji Polskiej zanotowały aż 1,27 mln użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, przy czym średni czas korzystania z nich był dłuższy niż w przypadku Grupy Wirtualna Polska, Facebooka i Grupy Google. Duże wzrosty osiągnęły aplikacje mobilne tego ostatniego koncernu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, czyli 95,88 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni tam prawie 7 mld odsłon, a każdy spędził dziennie średnio 31 minut i 15 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach znalazły się Facebook (21,14 mln użytkowników i 3,9 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (20,94 mln użytkowników i 2,89 mld odsłon) oraz Grupa Onet-RAS Polska (20,63 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon). Na Facebooku przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia wyniósł 33 minuty i 48 sekund, w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 34 minuty i 32 sekundy, a w przypadku Grupy Onet-RAS Polska - 24 minuty i 45 sekund.

Z kolei Grupa OLX przy 16,26 mln odwiedzających zanotowała 3,64 mld odsłon.

Strony i aplikacje Telewizji Polskiej miały 6,84 mln użytkowników, aż o 1,27 mln mniej niż miesiąc wcześniej. Odwiedzający wykonali tam 73,26 mln odsłon, a każdy dziennie spędzał tam średnio 38 minut i 8 sekund. W serwisach i aplikacjach w TVP w drugiej połowie czerwca i pierwszej połowie lipca dostępne były - na wyłączność w polskim internecie - transmisje z piłkarskich mistrzostw świata.

Duże spadki liczby użytkowników zanotowały też Wikipedia (o 797,4 tys.), Facebook (o 350 tys.) i Grupa Google (388,7 tys.). Za to Grupa Ceneo.pl zyskała 985,7 tys. użytkowników, Filmweb - 677,2 tys., Grupa TVN - 670,2 tys., a Cda.pl - 611,4 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,9 mln, z czego 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 23,45 mln użytkowników i prawie 5 mld odsłon, a Google.com - 22,16 mln użytkowników i 1,92 mld odsłon. Onet.pl miał więcej odsłon od WP.pl (16,73 mln wobec 15,44 mln), ale mniej odsłon (1,55 mld wobec 1,81 mld).

Na Facebooku odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 33 minuty i 48 sekund, na WP.pl - 32 minuty i 20 sekund, a na Google.pl - 27 minut i 41 sekund.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 1,21 mln użytkowników, natomiast Wikipedia straciła 797,4 tys. użytkowników, Google.com - 633 tys., Onet.pl - 631,4 tys., a WP.pl - 401,8 tys.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,84 mln użytkowników (404,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), którzy wykonali 4,07 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 32 minuty i 55 sekund dziennie.

YouTube stracił w skali miesiąca 374 tys. użytkowników, Facebook - 627,3 tys., Grupa Interia.pl -  880,3 tys., Wikipedia - 1,1 mln, a Grupa Microsoft-MSN - 535,9 tys. Natomiast Filmweb zyskał 283,9 tys. odwiedzających, a strony i aplikacje Grupy PKO BP - 251,7 tys.

grafika

Google.pl na komputerach odwiedziło 19,66 mln internautów, o 345,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Domena zanotowała też 2,66 mld odsłon oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu dnia.

Google.com zanotował 17,61 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, YouTube - 17,1 mln użytkowników i 776,8 mln odsłon, a Facebook - 17,09 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon.

Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 59 sekund, a WP.pl - przez 33 minuty i 54 sekundy, a z Facebooka - przez 29 minut i 38 sekund.

grafika

Na urządzeniach mobilnych strony i aplikacje Grupy Google miały w czerwcu 19,08 mln użytkowników (217,5 tys. mniej niż w maju), 2,92 mld odsłon oraz 14 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia.

Grupa Onet-RAS Polska zanotowała 15,33 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,91 mln użytkowników i 1,29 mld odsłon. Facebook i Grupa OLX przy znacznie mniejszej liczbie odwiedzających (odpowiednio 12,6 i 11,85 mln) miały więcej odsłon (2,18 i 2,66 mld).

Na Facebooku użytkownik spędzał średnio 33 minuty i 9 sekund dziennie, a na YouTubie - 23 minuty i 40 sekund.

grafika

Google.pl zanotowało w mobile’u 15,14 mln użytkowników (965,2 tys. więcej niż w maju) i 2,34 mld odsłon, a Google.com - 15,03 mln użytkowników (po spadku o 885,7 tys. w skali miesiąca) i 553,4 mln odsłon.

Ceneo.pl zyskało z miesiąca na miesiąc 1,67 mln odwiedzających, Blogspot.com - 1,47 mln, YouTube - 980,4 tys., a Polki.pl - 921,5 tys. Natomiast Onet.pl zanotował spadek o 366,1 tys. użytkowników, a WP.pl - o 96,9 tys.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w czerwcu 16,49 mln użytkowników (czyli 61,25 proc. wszystkich polskich internautów), o 288,9 tys. więcej niż w maju.

Aplikacja YouTube’a zyskała w skali miesiąca aż 1,15 mln użytkowników, Google+ - 1,19 mln, Facebook Lite - 1,25 mln, a Snapchat - 1,33 mln.

Za to Zdjęcia Google straciły 410,9 tys. użytkowników, Hangouts - 237,9 tys., a Gmail - 164,1 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"