Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, czyli 95,88 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni tam prawie 7 mld odsłon, a każdy spędził dziennie średnio 31 minut i 15 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.
Na kolejnych miejscach znalazły się Facebook (21,14 mln użytkowników i 3,9 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (20,94 mln użytkowników i 2,89 mld odsłon) oraz Grupa Onet-RAS Polska (20,63 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon). Na Facebooku przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia wyniósł 33 minuty i 48 sekund, w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 34 minuty i 32 sekundy, a w przypadku Grupy Onet-RAS Polska - 24 minuty i 45 sekund.
Z kolei Grupa OLX przy 16,26 mln odwiedzających zanotowała 3,64 mld odsłon.

Strony i aplikacje Telewizji Polskiej miały 6,84 mln użytkowników, aż o 1,27 mln mniej niż miesiąc wcześniej. Odwiedzający wykonali tam 73,26 mln odsłon, a każdy dziennie spędzał tam średnio 38 minut i 8 sekund. W serwisach i aplikacjach w TVP w drugiej połowie czerwca i pierwszej połowie lipca dostępne były - na wyłączność w polskim internecie - transmisje z piłkarskich mistrzostw świata.
Duże spadki liczby użytkowników zanotowały też Wikipedia (o 797,4 tys.), Facebook (o 350 tys.) i Grupa Google (388,7 tys.). Za to Grupa Ceneo.pl zyskała 985,7 tys. użytkowników, Filmweb - 677,2 tys., Grupa TVN - 670,2 tys., a Cda.pl - 611,4 tys.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,9 mln, z czego 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 23,45 mln użytkowników i prawie 5 mld odsłon, a Google.com - 22,16 mln użytkowników i 1,92 mld odsłon. Onet.pl miał więcej odsłon od WP.pl (16,73 mln wobec 15,44 mln), ale mniej odsłon (1,55 mld wobec 1,81 mld).
Na Facebooku odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 33 minuty i 48 sekund, na WP.pl - 32 minuty i 20 sekund, a na Google.pl - 27 minut i 41 sekund.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 1,21 mln użytkowników, natomiast Wikipedia straciła 797,4 tys. użytkowników, Google.com - 633 tys., Onet.pl - 631,4 tys., a WP.pl - 401,8 tys.
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,84 mln użytkowników (404,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), którzy wykonali 4,07 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 32 minuty i 55 sekund dziennie.

YouTube stracił w skali miesiąca 374 tys. użytkowników, Facebook - 627,3 tys., Grupa Interia.pl - 880,3 tys., Wikipedia - 1,1 mln, a Grupa Microsoft-MSN - 535,9 tys. Natomiast Filmweb zyskał 283,9 tys. odwiedzających, a strony i aplikacje Grupy PKO BP - 251,7 tys.
Google.pl na komputerach odwiedziło 19,66 mln internautów, o 345,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Domena zanotowała też 2,66 mld odsłon oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu dnia.

Google.com zanotował 17,61 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, YouTube - 17,1 mln użytkowników i 776,8 mln odsłon, a Facebook - 17,09 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon.
Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 59 sekund, a WP.pl - przez 33 minuty i 54 sekundy, a z Facebooka - przez 29 minut i 38 sekund.

Na urządzeniach mobilnych strony i aplikacje Grupy Google miały w czerwcu 19,08 mln użytkowników (217,5 tys. mniej niż w maju), 2,92 mld odsłon oraz 14 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia.
Grupa Onet-RAS Polska zanotowała 15,33 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 14,91 mln użytkowników i 1,29 mld odsłon. Facebook i Grupa OLX przy znacznie mniejszej liczbie odwiedzających (odpowiednio 12,6 i 11,85 mln) miały więcej odsłon (2,18 i 2,66 mld).
Na Facebooku użytkownik spędzał średnio 33 minuty i 9 sekund dziennie, a na YouTubie - 23 minuty i 40 sekund.
Google.pl zanotowało w mobile’u 15,14 mln użytkowników (965,2 tys. więcej niż w maju) i 2,34 mld odsłon, a Google.com - 15,03 mln użytkowników (po spadku o 885,7 tys. w skali miesiąca) i 553,4 mln odsłon.
Ceneo.pl zyskało z miesiąca na miesiąc 1,67 mln odwiedzających, Blogspot.com - 1,47 mln, YouTube - 980,4 tys., a Polki.pl - 921,5 tys. Natomiast Onet.pl zanotował spadek o 366,1 tys. użytkowników, a WP.pl - o 96,9 tys.
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w czerwcu 16,49 mln użytkowników (czyli 61,25 proc. wszystkich polskich internautów), o 288,9 tys. więcej niż w maju.
Aplikacja YouTube’a zyskała w skali miesiąca aż 1,15 mln użytkowników, Google+ - 1,19 mln, Facebook Lite - 1,25 mln, a Snapchat - 1,33 mln.
Za to Zdjęcia Google straciły 410,9 tys. użytkowników, Hangouts - 237,9 tys., a Gmail - 164,1 tys.











