Player.pl i VoD TVP przyciągają na najdłużej. Netflix i WP Pilot mocno w górę (TOP platform VoD)

Wśród serwisów VoD największy zasięg ma VoD.pl, natomiast najdłuższy czas średniego czasu korzystania przez internautów notują Player.pl i VoD.TVP.pl, wyprzedzając pod tym względem Ipla.tv i WP Pilot. Ten ostatni serwis i Netflix osiągnęły w skali roku największe wzrosty zasięgu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. VoD.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,79 mln realnych użytkowników, czyli 13,64 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 16,54 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 37 minut i 51 sekund.

Z kolei Player.pl (Grupa TVN) przy 3,22 mln odwiedzających miał 40,46 mln odsłon oraz 4 godziny, 26 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika. Nieco krótszy czas przeciętnego korzystania przez internautę - 4 godziny, 21 minut i 41 sekund - zanotował VoD.TVP.pl. Witrynę odwiedziło 2,61 mln użytkowników, wykonując 37,98 mln odsłon.

Na Ipla.tv przeciętny czas spędzony przez internautę wyniósł 3 godziny, 12 minut i 18 sekund, a na WP Pilot - 3 godziny, minutę i 28 sekund.

Spośród serwisów w pełni odpłatnych zdecydowanie najpopularniejszy jest sekcja Premium na CDA.pl - odwiedziło ją 3,11 mln internautów, wykonując 30,13 mln odsłon oraz spędzając średnio po 22 minuty i 34 sekundy. Właściciel witryny podał, że na koniec września br. z jej płatnej oferty korzystało 129 tys. użytkowników, wobec ok. 100 tys. na początku br.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-pazdzierniku-2018-roku-wyniki-gemius-pbi,7171201980479105a ##

Netflix zanotował 1,99 mln użytkowników i 30,13 mln odsłon, Showmax - 1,27 mln użytkowników i 12,8 mln odsłon, HBO GO - 739,3 tys. użytkowników i 6,88 mln odsłon, a nc+ GO - 383,9 tys. użytkowników i 5,66 mln odsłon. Ten ostatni serwis jest skierowany tylko dla abonentów nc+ (w połowie br. było ich 2,119 mln), natomiast z HBO GO od wiosny br. mogą korzystać wszyscy internauci (w połowie października cenę miesięcznego abonamentu obniżono z 29,90 do 19,90 zł).

grafika

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło 3,04 mln internautów, wykonując 12,43 mln odsłon i spędzając przeciętnie po 42 minuty i 29 sekund.

Z Player.pl użytkownik korzystał średnio przez 5 godzin, 22 minuty i 22 sekundy, z VoD.TVP.pl - przez 4 godziny, 56 minut i 55 sekund, z WP Pilot - przez 4 godziny, 10 minut i 35 sekund, a z Ipla.tv - przez 3 godziny, 52 minuty i 56 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach VoD.pl zanotował 1,4 mln użytkowników, 4,11 mln odsłon oraz 10 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast serwis VoD.TVP.pl przy 1,04 mln użytkowników miał 12,25 mln odsłon oraz godzinę i 55 minut przeciętnego czasu korzystania.

Na Ipla.tv średni czas spędzony przez internautę wyniósł 37 minut i 43 sekundy, a na WP Pilot - 29 minut i 24 sekundy.

grafika

W skali roku VoD.pl zanotował spadki o 1,17 pkt proc. zasięgu i 2,07 mln odsłon (czyli odpowiednio o 7,9 i 11,1 proc.), przy minimalnym wzroście średniego czasu korzystania (o 14 sekund, czyli 0,6 proc.). Player.pl stracił 1,56 pkt proc. zasięgu i 1,12 mln odsłon (11,9 i 2,7 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu korzystania o 36 minut i 12 sekund (15,7 proc.). Natomiast Ipla.tv co prawda straciła 1,55 pkt proc. zasięgu (19,5 proc.), ale zyskała 649,7 tys. odsłon oraz 18 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania (to 3,4 i 10,8 proc. w górę).

Sekcja Premium na CDA.pl miała o 0,51 pkt proc. zasięgu więcej niż rok wcześniej (4,8 proc. w górę). Liczba odsłon witryny zwiększyła się o 7,81 mln (czyli 35 proc.), a przeciętny czas spędzony przez użytkownika - o 3 minuty i 56 sekund (21,1 proc.).

Z kolei Netflix osiągnął wzrosty o 2,75 pkt proc. zasięgu i 15,18 mln odsłon (62,5 i 101,6 proc. w górę), WP Pilot - o 2 pkt proc. zasięgu, 905,8 tys. odsłon oraz 14 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania (czyli o 66,4, 16,4 i 8,5 proc.), natomiast HBO GO - o 0,76 pkt proc. zasięgu, 3,78 mln odsłon oraz 3 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (o 40, 122 i 45,8 proc.).

Showmax przy wzroście zasięgu o 1,04 pkt proc. (czyli 29,5 proc.) stracił 2,43 mln odsłon oraz 3 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (to 15,9 i 26,9 proc. w dół), a nc+ GO zyskało 0,25 pkt proc. zasięgu (22,1 proc. w górę) oraz straciło 2,5 mln odsłon i 15 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (30,7 i 48,9 proc. w dół).

grafika

Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest Player, w której w październiku 1,1 mln internautów wykonało 69,32 mln odsłon oraz spędziło w niej średnio po 3 godziny, 56 minut i 28 sekund.

Z dwóch aplikacji Ipli ta mobilna (w październiku miała 590,7 tys. użytkowników, 13,8 mln odsłon oraz 4 godziny, 5 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania) jest zdecydowanie popularniejsza niż desktopowa (206,2 tys. użytkowników).

Z aplikacji Netflixa skorzystało 338,9 tys. internautów, TVP.pl - 71,7 tys., a VoD Onet - 37,8 tys.

grafika

Aplikacja Playera straciła w skali roku 0,34 pkt proc. zasięgu (to 7,9 proc. w dół), a mobilna Ipla - 0,53 proc. zasięgu i 9,28 mln odsłon (19,9 i 40,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu korzystania o 16 minut i 2 sekundy (7 proc. w górę).

Aplikacja Netflixa zyskała 0,84 pkt proc. zasięgu (to aż 221 proc. a górę), natomiast desktopowa Ipla zanotowała spadek o 0,54 pkt proc. (czyli 42,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online