Prace nad nowymi opakowaniami trwały pięć miesięcy. Ich wybór podparto badaniami jakościowymi oraz ilościowymi.
Zmianie poddano wszystkie opakowania produktów z oferty marki – serów w blokach i plastrowanych oraz w paczkach typu struna. Dodatkowo stworzono od podstaw identyfikację wizualną dla czterech nowych wariantów smakowych.
- W trakcie prac największą trudnością było ujęcie elementów dyktowanych trendami, nie tracąc przy tym wyraźnego charakteru marki Serenada, przejawiającego się bardzo silnym kodem kolorystycznym - mówi Emilia Pożarowszczyk, kierownik ds. marketingu i PR w Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
W projektach znacznie zmniejszono przezroczyste okienko na rzecz większej i wyraźniejszej nazwy sera oraz zdjęć z propozycją podania.

Za nadzór nad badaniami oraz nową szatę graficzną odpowiada krakowska agencja Heads Advertising, która od października 2017 prowadzi działania dwóch marek z portfolio Spomleku – Serenady i Skarbów Serowara.











