Shein otwiera pierwsze stałe sklepy we Francji

Shein, azjatycka platforma internetowa fast fashion, wybrała Francję na lokalizację swoich pierwszych sklepów stacjonarnych. Decyzja ta wynika z wpływowego charakteru francuskiego rynku mody, podaje BBC.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Shein otwiera pierwsze stałe sklepy we Francji
Shein

Pierwsze lokalizacje pojawią się w Paryżu, a następnie w Dijon, Reims, Grenoble, Angers i Limoges.

Francja została wybrana ze względu na swój globalny wpływ w branży mody. Shein, który dotychczas działał głównie online, widzi w tym kraju idealne miejsce do testowania sklepów stacjonarnych.

Nowe sklepy powstaną we współpracy z Societe des Grands Magasins, która zarządza m.in. BHV Marais i Galeries Lafayette. Dzięki temu Shein stworzy tzw. "shop-in-shop" w znanych domach towarowych.

Otwarcie sklepów ma stworzyć ok. 200 miejsc pracy we Francji. Shein podkreśla, że współpraca z SGM ma na celu ożywienie centrów miast i domów towarowych.

Kontrowersje wokół Shein

Decyzja o otwarciu sklepów stacjonarnych następuje po przyjęciu przez francuski Senat ustawy regulującej branżę fast fashion. Nowe przepisy mają na celu ograniczenie reklam i działalności firm takich jak Shein.

Shein, założony w Chinach w 2008 r., jest krytykowany za wpływ na środowisko i warunki pracy. Raport Public Eye z 2024 r. ujawnił, że niektórzy pracownicy dostawców pracowali nawet 75 godzin tygodniowo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"