Shell i Ferrari – partnerstwo na torze i drodze

W ciągu trzech ostatnich sezonów Formuły 1 oleje silnikowe Shell Helix Ultra i paliwo Shell V-Power Racing przyczyniły się do wzrostu wydajności silników bolidów zespołu Scuderia Ferrari łącznie o 23,3%. Oznacza to, że auta na tej samej ilości paliwa mogą przejechać jedno okrążenie o ponad pół sekundy szybciej!

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Lepsza wydajność silników bolidów Scuderia Ferrari ma szczególne znaczenie w świetle nowych przepisów, które zostały wprowadzone w Formule 1 w sezonie 2018. Obecnie każdy kierowca w trakcie sezonu ma do dyspozycji nie cztery (jak miało to miejsce w ubiegłym roku), a trzy silniki. Za każdy kolejny przyznawana jest kara. Oznacza to, że ochrona ma kluczowe znaczenie dla zagwarantowania tego, żeby każda jednostka napędowa SF71H była o 40% wydajniejsza niż wcześniej. Tendencja do zwiększania obciążeń i poprawy wydajności to globalny trend w motoryzacji – mniejsze i bardziej zaawansowane silniki muszą mieć lepsze osiągi oraz być wydajniejsze pod względem zużycia paliwa.

Ochrona silnika w ekstremalnych warunkach

Olej silnikowy wykorzystywany w bolidach F1 musi sprostać najwyższym wymaganiom – ogromne ciśnienie, temperatury przekraczające nawet 1000°C, moc ponad 600 koni mechanicznych czy 2000 obrotów turbosprężarki na sekundę. Olej silnikowy Shell Helix Ultra, używany przez Scuderia Ferrari podczas każdego wyścigu z serii Grand Prix, nie tylko pomaga zwiększyć wydajność silnika, lecz także chroni podzespoły przed zużyciem i jest ważnym wskaźnikiem kondycji silnika. Siedmiu członków zespołu Shell Trackside – mobilnego laboratorium Shell, przy wsparciu 50 naukowców i inżynierów pracujących nad tym projektem, przetestowało ponad 100 próbek oleju, które następnie poddano analizie w trakcie weekendu wyścigowego, aby zmonitorować stan silników Ferrari. 

Transfer technologii z toru wyścigowego do laboratorium

Jednym z głównych celów zaangażowania zespołu Shell Helix we współpracę ze Scuderia Ferrari jest zapewnienie transferu technologii i rozwiązań z wyścigowych bolidów do samochodów osobowych. Oleje używane w wysokoobciążonych silnikach pojazdów Scuderia Ferrari są wytwarzane z tego samego oleju bazowego i dodatków, które są wykorzystywane w olejach Shell Helix Ultra produkowanych w Technologii Shell PurePlus - czyli są dostępne dla klientów jeżdżących po drogach na całym świecie. Dzięki temu kierowcy mogą sięgać po tak zaawansowane produkty, jak w pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który spełnia wymagania nowoczesnych i najbardziej zaawansowanych jednostek napędowych, oferując długotrwałą wydajność w ekstremalnie wysokich temperaturach oraz pod ogromnym ciśnieniem.

Znacząca poprawa wydajności silników bolidów Scuderia Ferrari w ciągu trzech sezonów Formuły 1, jest dowodem na to, jak owocne jest to partnerstwo. Dążenie do innowacji poprzez sporty motorowe stanowi integralną część szerokiego programu badań i rozwoju Shell, który jest niezwykle istotny w procesie opracowywania najbardziej zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych Shell Helix.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+