Wspólny dom mediowy PZU i Orlenu ruszy jeszcze w tym roku. Firmy nie zerwą współpracy z innymi agencjami

Sigma Bis, dom mediowy nad utworzeniem którego pracują obecnie PZU i PKN Orlen rozpocznie działalność jeszcze w tym roku. Mają nim kierować menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem z rynku. Obecnie trwa proces zakupu akcji nowej spółki, która docelowo zmieni nazwę. - Za naszą agencją będzie stało duże doświadczenie jej ekspertów i wysoki potencjał negocjacyjny - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Sigma Bis to nazwa robocza, która zostanie zmieniona. Jaką nazwę przyjmie, tego Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen na obecnym etapie nie ujawnia. - W tej chwili trwa proces zakupu pakietu akcji spółki. Po zakończeniu transakcji i rejestracji podmiotu, będziemy budować nową markę. Nie chcielibyśmy jednak na tym etapie ujawniać szczegółów - mówi Burak. Szczegółów dotyczących wykupu akcji też na razie nie ujawnia.

Zdradza, że agencja ma ruszyć jeszcze w tym roku. - Spółką będą kierowali menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem medialnym, reklamowym, marketingowym i zarządczym. Ważna będzie też znajomość rynku domów mediowych. Spółka będzie rozwijała się wraz z rozszerzaniem zakresu jej kompetencji. Docelowo zespół będzie składał się ze specjalistów z dziedziny optymalizacji i zakupu mediów oraz komunikacji digitalowej - zapewnia Adam Burak.

Dodaje, że ta agencja mediowa powstaje m.in. w celu rozwoju know-how w grupach kapitałowych tworzących ją spółek, czyli PZU i Orlenu. - Zależy nam również na optymalizacji procesów badawczych, a także planowaniu i zakupie mediów. To docelowo będzie bowiem budować wartość dla akcjonariuszy. Dlatego stawiamy przede wszystkim na specjalistów z rynku - podkreśla.

Przewaga Sigma Bis to wysoki potencjał negocjacyjny

Początkowo agencja zajmie się planowaniem i zakupem mediów w internecie, w przyszłym roku chce poszerzyć te usługi o pozostałe media, m.in. radio, telewizję. Rozpocznie od obsługi spółek, które ją zakładają, czyli Orlenu i PZU. Ale już w 2021 roku ma walczyć o pozostałych klientów.

Na pytanie Wirtualnemedia.pl, czym Sigma Bis chce konkurować na rynku z agencjami, które już z racji swojej wieloletniej obecności mają ugruntowaną pozycję na rynku Adam Burak odpowiada: - Za naszą agencją będzie stało duże doświadczenie jej ekspertów i wysoki potencjał negocjacyjny. Nowy podmiot na rynku to także nowe możliwości współpracy, a jednocześnie dbałość o wysokie standardy obsługi, jakich wymagamy od naszych podwykonawców. Jest to istotne zarówno dla akcjonariuszy, jak i dla nowych klientów, których agencja będzie pozyskiwać – zaznacza przedstawiciel Orlenu. Dodaje, że nowa nowa agencja mediowa będzie funkcjonować na rynku reklamowym i na nim będzie pozyskiwać klientów, a zadaniem zarządu będzie szukanie klientów zarówno z sektora prywatnego, jak i publicznego.Skoro PZU i Orlen tworzą własny dom mediowy, czy będą pracować z dotychczas obsługującymi je agencjami?  - Nie zamierzamy w tej chwili niczego przesądzać. Zakładamy, że nadal będziemy korzystać m.in. z agencji kreatywnych, eventowych czy domów produkcyjnych. Będziemy korzystać z ich usług w zależności od potrzeb - podkreśla Adam Burak.

PZU od kwietnia br. prowadzi przetarg na obsługę mediową – wciąż nie rozstrzygnięto postępowania, w którym budżetu ubezpieczyciela broni należący do IPG Mediabrands dom mediowy UM.

Obsługą reklamową PZU zajmuje się m.in. agencja Red8, która pracuje też dla Orlenu. Planowaniem i zakupem mediów dla tej spółki zajmuje się z kolei Starcom (Publicis Media).

Adam Burak zapytany o budżet przeznaczony na uruchomienie agencji stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jest zdecydowanie za wcześnie, by o tym mówić. - Strategia powołania i rozwoju agencji precyzyjnie odpowiada potrzebom rynku - mówi jedynie przedstawiciel Orlenu. Dodaje, że agencja będzie miała wiele do zaoferowania, a wraz z jej rozwojem, będzie też rósł jej potencjał - także przetargowy.

Sigma Bis nie tylko dla PZU i Orlenu

PKN Orlen i PZU zapowiedziały utworzenie wspólnej spółki zajmującej się usługami marketingowymi na koniec lipca br., a zgodę UOKiK w tej sprawie otrzymały w pierwszych dniach września br.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/spolka-pzu-i-orlen-do-zakupu-uslug-marketingowych-nie-wynegocjuje-nizszych-cen-zbyt-mala-skala-dzialania-opinie,7170865572534401a ##

Pierwotnie nazwy spółki nie podano - kilka dni później okazało się, że jej robocza nazwa brzmi Sigma Bis. Wypłynęło to we wniosku złożonym w UOKiK. Wynikało z niego, że do utworzenia nowej firmy wykorzystana zostanie istniejąca już spółka należąca do grupy kapitałowej PZU - Sigma BIS SA z siedzibą w Warszawie. Spółka ta nie prowadziła dotychczas działalności gospodarczej.

We wniosku do UOKiK sprecyzowano, że będzie ona świadczyć usługi w zakresie planowania, opracowywania strategii emisji materiałów reklamowych w mediach, sponsoringu projektów mediowych, negocjowania oraz zakupu czasu i przestrzeni reklamowej w mediach, opracowywania badań i analiz skuteczności aktywności reklamowej w mediach, badania rynku, usług sprzedaży własnej powierzchni reklamowej PKN Orlen i PZU oraz performance marketingu. Usługi te mają być świadczone „zarówno na rzecz podmiotów z grup kapitałowych PKN Orlen i PZU jak również podmiotów trzecich” - napisano.Tymczasem w wydanym kilka dni wcześniej komunikacie obu firm informowano, że nowa spółka zajmie się jedynie świadczeniem usług na rzecz tylko i wyłącznie PZU i Orlenu. Obie firmy odmówiły wówczas udzielania informacji na temat mającej powstać spółki - nie podają daty rozpoczęcia jej działalności, liczby pracowników itp. Nieoficjalnie wiadomo, że w obu firmach już zaczęły się rozmowy dotyczące składu zespołu nowego podmiotu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące