Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi ExpertSender, jeden z największych modowych sklepów online, zwiększył swoją sprzedaż o 60% w kanałach marketing automation. By osiągnąć ten cel, zostały stworzone dedykowane kampanie, dzięki którym konsumenci otrzymywali spersonalizowane wiadomości.
– Answear postanowił zmienić model biznesowy i oprzeć go na pogłębieniu zaangażowania dotychczasowych konsumentów. Wiedzieliśmy, że zbudowanie z nimi jakościowej relacji będzie możliwe tylko dzięki spersonalizowaniu komunikacji – właśnie dlatego przygotowaliśmy kampanie marketing automation wykorzystujące dane behawioralne i transakcyjne – komentuje Dominik Krześlak, Director Channel Partner w ExpertSender.
Podczas tworzenia strategii komunikacyjnej, jej odbiorców podzielono na 3 grupy targetowe, bazujące na częstotliwości zakupów i jakości nawiązanych już relacji ze sklepem online. Każda z tych grup otrzymywała spersonalizowane e-maile, zawierające m.in. rekomendacje zakupowe, czy życzenia urodzinowe. Automatyzacja komunikacji uprościła cały proces oraz pozwoliła na zadbanie, by żaden z konsumentów nie musiał odczytywać nieistotnych dla siebie wiadomości, które zmniejszają prawdopodobieństwo zakupu. Spowodowało to nie tylko zbudowanie zaangażowania i przywiązania do marki wśród grupy docelowej, ale przełożyło się przede wszystkim na realny i spektakularny wzrost sprzedaży.

– W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed bardzo gorącym okresem zakupowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu e-mailowego podwoi się przed końcem roku – podsumowuje Marcin Nawrocki, CRM Manager w Answear.
Case study dostępne na: https://expertsender.pl/success-story-answear/
__________
ExpertSender – system, który oferuje dedykowane rozwiązania dla dużych graczy z branży e-commerce oraz retail z zakresu marketing automation w kanałach: e-mail, sms oraz web. ExpertSender pomaga spersonalizować każdy etap komunikacji z klientem, oferując zaawansowane rozwiązania, które pozwalają podnosić konwersję już na wczesnych etapach procesu zakupowego.

ExpertSender 10 lat obsługuje firmy z całego świata. Pracuje z ponad 1000 marek, a klientów obsługują oddziały zlokalizowane w Polsce, USA, Chinach, Rosji, Francji oraz Brazylii.
System ExpertSender spełnia wszelkie wymagania GDPR. Jako jedna z nielicznych firm posiada Certyfikat ISO 27001. Tym, co wyróżnia ExpertSender na rynku marketing automation, jest zespół ekspertów dedykowany do obsługi firm z branży e-commerce, dzięki czemu klienci otrzymują pełne wsparcie techniczne i merytoryczne.











