Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od maja do października 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,54 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,81 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,84 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,36 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazł się jeszcze wydawany na zlecenie sieci Rossmann „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był dopiero 27. W analizowanym okresie ten tytuł czytany był przez 2,83 proc. respondentów (wzrost o 3,40 pkt. proc.). Bezpłatny "Skarb" dystrybuowany jest głównie w drogeriach Rossmann, ale od końca ub.r. jego egzemplarze są też dostępne w sieciach Ruchu i Kolportera.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, ogrodniczym, wnętrzarskim, budowlanym i popularnonaukowym.
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej trzy miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat. Słabszy udział zanotowały tylko „Mój Piękny Ogród” oraz „Kobieta i Życie”.
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od maja do października br. jego czytanie zadeklarowało 1,59 proc. pytanych, po spadku o 0,72 pkt. proc.
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Odbyło się ono za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2013 do października 2013 roku na losowej próbie 20 659 przypadków oraz od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 428 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W maju 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, w okresie od maja do sierpnia 2014 roku - miesięcznik „Weranda Country”, w październiku 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od maja do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września do października 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.











