Emitowany od 28 stycznia do 4 czerwca br. pierwszy sezon serialu „Skazany na śmierć” oglądało w Polsacie średnio 4,56 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl Udziały serialu w grupie wszystkich widzów wyniosły 27,54 proc., zaś w grupie 16-49 – 34,97 proc.
Największą widownią cieszyły się dwa pierwsze odcinki produkcji, każdy z nich obejrzało 6,9 mln osób. Największe udziały miał natomiast finałowy odcinek, nadany w poniedziałek 4 czerwca o 23.00, który przy oglądalności wynoszącej 4 mln osiągnął udziały na poziomie 47,84 proc.
Wszyscy 4+16 - 49DataAMRSHR %SHR %28-01-20076 920 87837,37%45,61%28-01-20076 923 37538,80%46,94%04-02-20076 293 17434,90%42,80%11-02-20075 912 87032,08%42,00%18-02-20075 308 60030,36%39,32%25-02-20076 010 98932,74%39,67%04-03-20075 166 15928,09%36,32%11-03-20074 539 58424,70%32,18%18-03-20074 726 46225,09%32,02%25-03-20074 154 90622,42%28,87%01-04-20074 063 80822,85%29,30%08-04-20073 919 46724,18%29,64%15-04-20073 533 45821,10%28,56%22-04-20073 797 36322,19%27,83%29-04-20073 595 10421,86%27,61%06-05-20073 509 99520,14%26,26%13-05-20072 813 07018,87%25,79%20-05-20072 866 96419,48%24,74%27-05-20073 172 73722,25%28,69%04-06-20074 570 48830,38%38,45%04-06-20074 504 93336,50%43,49%04-06-20074 058 98947,84%51,90%średnia4 563 67627,54%34,97%

Na reklamach wyemitowanych wokół serialu słoneczna stacja zarobiła w sumie 27,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
W paśmie w którym nadawano serial (z wyjątkiem trzech ostatnich i drugiego odcinka), czyli w niedziele pomiędzy 20.00 a 21.00 Polsat poprawił swoje udziały o 8,8 pkt. proc. do 23,51 proc. w stosunku do zeszłego roku. Słoneczna stacja tym samym awansowała na pozycję wicelidera wśród stacji telewizyjnych.
Najpopularniejsza w tym paśmie pozostała TVP1 z udziałami na poziomie 33,9 proc., która również zyskała w porównaniu do 2006 roku, ale mniej, bo 7,58 pkt. proc. Jedynka pokazywała w tym czasie min. „Pogodę” i serial „Ranczo”.
Na trzecia pozycję spadł TVN, którego udziały zmalały o 6,19 pkt. proc. i wyniosły 19,42 proc. (stacja emitowała filmy fabularne i „Taniec z gwiazdami”). Daleko w tyle pozostała zaś Dwójka z udziałami wynoszącymi jedynie 9,72 proc. (spadek aż o 8,96 pkt. proc., emisja m.in. kabaretów i filmów).

Udziały stacji telewizyjnych w niedziele w paśmie 20.00 - 21.00 w okresie 28.01 - 27.05.2007 wobec analogicznego okresu 2006 roku
2007GrupaPolsatTVP1TVP2TVN4+23,51%33,90%9,72%19,42%16-4930,00%27,28%9,46%18,99%2006GrupaPolsatTVP1TVP2TVN4+14,71%26,32%18,68%25,61%16-4916,34%24,01%15,05%28,46%różnica w pkt%: 2007 - 2006GrupaPolsatTVP1TVP2TVN4+8,87,58-8,96-6,1916-4913,663,27-5,59-9,46
Losy bohaterów „Skazanego na śmierć” śledzili minimalnie chętniej mężczyźni niż kobiety. Serial miał największą oglądalność w grupie widzów w wieku 10 – 19 lat i 35 – 59 lat, a także wśród mieszkańców wsi, średnich i największych miast. Produkcję chętnie oglądały także osoby z wykształceniem podstawowym.
AFFADH %PłećMężczyźni10550,52%Kobiety9649,48%Wiek4- 9 543,32%10- 151048,23%16 - 191197,49%20 - 24756,70%25 - 29988,25%30 - 34977,36%35 - 391318,61%40 - 441359,12%45 - 4912710,24%50 - 5412210,05%55 - 591178,16%60+6912,48%Wlk.miastaWieś10941,83%< 50 tys.8921,46%50-100 tys.1008,85%100-200 tys.897,12%> 200 tys.10120,75%ZawódTop management856,85%Pracownicy szczebla średniego9010,82%Pracownicy fizyczni i rolnicy13125,02%Emeryci8822,92%Inne9934,39%WykształceniePodstawowe11853,85%Średnie9327,59%Wyższe657,01%Inne8211,56%

Bohaterem serialu jest Michael Scofield - młody, niezwykle utalentowany inżynier, którego brat Lincoln Burrows został skazany na karę śmierci. Aby go uratować Michael dostaje się do więzienia w którym siedzi brat i organizuje stamtąd brawurową ucieczkę.
Druga seria „Skazanego na śmierć” zostanie pokazana na antenie Polsatu jesienią br.











