Skok popularności Yahoo w Polsce - w miesiąc 2 mln nowych użytkowników

W ostatnich miesiącach Yahoo odwiedzały 4 miliony polskich internautów, ponad trzy razy więcej niż wcześniej. To odzwierciedlenie globalnego wzrostu popularności portalu, wynikającego z rozwoju dotychczasowych usług i przejmowania nowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Skok popularności Yahoo w Polsce - w miesiąc 2 mln nowych użytkowników

Jak pokazują wyniki badania Megapanel PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w pierwszej połowie ub.r. Yahoo.com notowało w Polsce od 1,1 do 1,4 mln użytkowników w miesięcu. Była to podobna odwiedzalność jak w całym 2012 roku, kiedy na portal zaglądało od 1,05 do 1,4 mln internautów miesięcznie.

Za to w drugim półroczu ub.r. popularność Yahoo zaczęła błyskawicznie rosnąć. W lipcu i sierpniu portal odwiedziło już ok. 2 mln polskich internautów, a we wrześniu nastąpił następny skok - liczba użytkowników podwoiła się do 4 mln i na tym poziomie utrzymywała w kolejnych miesiącach.

Skąd ten nagły wzrost popularności Yahoo w Polsce? Zdaniem Marcina Czajki, szefa agencji Gravity Ad należącej do Online Advertising Group, przyczyn należy upatrywać w zmianach wprowadzanych przez portal odkąd jego szefową w połowie 2012 roku została Marissa Mayer, poprzednio związana z Google.

- Od tego czasu obserwujemy szybki rozwój usług Yahoo. Świadczy o tym współpraca z DropBoxem pozwalająca użytkownikom Yahoo operować załącznikami w chmurze, odświeżenie Flickra (udostępnienie terabajtowej przestrzeni na zdjęcia ) czy przejęcie serwisu mikroblogowego Tumblr - wylicza Marcin Czajka. - Mnie osobiście spodobała się akcja z Wish List - Yahoo zdecydowało się na zresetowanie nieużywanych nazw użytkowników, dzięki czemu wielu miało okazję na zdobycie prostego adresu mailowego - dodaje.

Przypomnijmy, że Yahoo przejęło Tumblr w maju ub.r. portal za 1,1 mld dolarów (więcej na ten temat). Portal, jako jeden z kilku koncernów medialno-telekomunikacyjnych, złożył też ofertę kupna serwisu Hulu, ale do transakcji ostatecznie nie doszło.

Rekordową popularność Yahoo notowało też w ub.r. w Stanach Zjednoczonych - w lipcu miało 196,6 mln unikalnych użytkowników, dzięki czemu wyprzedziło Google, po dwóch latach przerwy wracając na pozycję lidera listy najpopularniejszych serwisów internetowych (zobacz szczegóły).

Ponadto Yahoo rozwinęło swoje usługi mobile. - Mało która aplikacja pogodowa zebrała tyle ciepłych słów jak ta udostępniona przez portal na iOS. Były także przejęcia ciekawych projektów jak Aviate oraz zapowiedzi następnych jak Digest - zauważa Marcin Czajka.

Skokowy wzrost popularności portalu w Polsce nastąpił akurat wtedy, gdy po miesięcznym testowaniu codziennie innej wersji logotypu wprowadzono na stałe nowy znak (zobacz o tym więcej). - Zmiana tak zasadniczego elementu zawsze niesie ze sobą określony komunikat. W tym przypadku brzmi on: „Yahoo nie składa broni!” - komentuje Czajka.

Z kolei Maciej Milewski z Gemiusa zwraca uwagę, że na ten skok odwiedzalności Yahoo w dużym stopniu składa się wzrost jego wyszukiwarki (działającej pod adresem search.yahoo.com). W sierpniu ub.r. miała ona 819 tys. polskich użytkowników i 3,9 proc. zasięgu, natomiast we wrześniu - już 3,42 mln użytkowników i 16,3 proc. zasięgu.

Mimo to z końcem ub.r. portal zdecydował się zamknąć swoją polską wersję językową, działającą od trzech lat (więcej na ten temat). Za to spore inwestycje w jakość treści poczynił na rynku amerykańskim, zatrudniając grupę znanych dziennikarzy telewizyjnych i prasowych (przeczytaj o tym więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online