Skoki narciarskie w TVP1 straciły oglądających, w Eurosporcie zyskały. „3 mln widzów to skarb”

Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn w sezonie 2015/2016 oglądało w TVP1 średnio 3,02 mln widzów, mniej niż rok wcześniej, bo w ostatnich konkursach Polacy spisywali się słabo. Wzrosła jednak oglądalność konkursów w Eurosporcie 1, który miał na wyłączność kwalifikacje.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn pokazywane na antenie TVP1 w okresie od 21 listopada 2015 roku do 20 marca br. oglądało średnio 3,02 mln osób. Przełożyło się to na 24,69 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 17,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W poprzednim sezonie zmagania skoczków przyciągały do Jedynki o 670 tys. więcej oglądających. Śledziło je średnio 3,69 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 29,58 proc. oraz 23,25 proc. udziału (więcej na ten temat).

W ostatnim sezonie jednak zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż wcześniej. Najwyżej sklasyfikowanym z Polaków był Kamil Soch, który zajął miejsce 22. w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. W sezonie 2014/2015 Stoch znalazł się na dziewiątej lokacie.

- Utrzymać 3 mln widzów w sezonie, w którym nie było sukcesów polskich skoczków, to jest coś. Taka widownia to prawdziwy skarb telewizyjny - mówi Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Szaranowicz, dyrektor sportu w TVP. Liczy on, że to chwilowa zapaść i nastąpi mobilizacja zawodników w okresie przedolimpijskim.

W minionym sezonie najwięcej widzów w Jedynce zgromadził indywidualny konkurs w Zakopanem, który odbył się 24 stycznia br. Śledziło go 4,87 mln osób. Drugie miejsce należało do rozegranego dzień wcześniej konkursu drużynowego w Zakopanem (4,51 mln widzów), a podium uzupełnia finałowy konkurs w ramach Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshoffen (3,84 mln widzów).

Topowe konkursy Pucharu Świata w TVP1

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 25,22 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 40,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wszystkie konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich oglądać można było również na antenie Eurosportu 1. Średnio transmisje gromadziły tam 320 tys. widzów, co przełożyło się na 2,71 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 1,43 proc. w 16-49.

- Cieszy nas fakt, że wyniki oglądalności najpopularniejszych dyscyplin zimowych transmitowanych w Eurosporcie są wyższe niż przed rokiem. Transmitowaliśmy wszystkie konkursy Pucharu Świata w sezonie i jako jedyni w Polsce cieszące się wielkim zainteresowaniem kwalifikacje - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery i Eurosportu w Polsce.

To m.in. ekskluzywne transmitowanie kwalifikacji wpłynęło na to, że średnia oglądalność całego sezonu skoków w Eurosporcie 1 była o 8 proc. wyższa niż rok wcześniej (wówczas kwalifikacje były pokazywane w TVP Sport). Dodatkowo w lutym br. na antenie Eurosportu 1 zobaczyć można było zawody w Kuopio, z których transmisji Jedynka zrezygnowała. To one podniosły średnią, bo oglądało je aż 730 tys. widzów. Na drugim miejscu znalazł się konkurs Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie, który zgromadził 700 tys. oglądających.

Topowe konkursy Pucharu Świata w Eurosporcie 1

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata w sezonie 2015/2016 zdobył Peter Prevc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"