W ostatni czwartek Sky Sports ogłosiło uruchomienie kanału Halo, a już w poniedziałek zdecydowało o jego zamknięciu. Kanał miał być skierowany do kobiet, ale został skrytykowany w mediach społecznościowych, a treści opisano jako "seksistowskie". Kierownictwo stacji przyznało, że projekt "nie został przemyślany" i zrezygnowało z prowadzenia konta.
Kanał Halo miał stanowić inkluzywną i dedykowaną platformę służącą do wzmocnienia kobiecego głosu w sporcie. Jednak krytycy uznali, że projekt w rzeczywistości dystansował się od osiągnięć kobiet w sporcie, na przykład przez wpisy dotyczące urody zawodniczek.
Sky Sports likwiduje swój kanał
Odbiorcy wskazywali, że posty były "infantylne" i podważały wysiłki podejmowane w ciągu ostatnich kilku lat, mające na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę kobiecego sportu. Krytycy podkreślali również, że znaczna część postów koncentrowała się na sportowcach płci męskiej, pomimo pozycjonowania kanału jako inicjatywy skierowanej do kobiet.

Czytaj także: Duża awaria internetu we wtorek
Publicystka sportowa Kate Mason z redakcji Metro stwierdziła na antenie BBC, że kanał Halo "wykazał się całkowitym brakiem rozwagi".
Oficjalna prezentacja Sky Sports Halo odbyła się kilka dni temu podczas gali TikTok Awards w Londynie, której głównym sponsorem była telewizja Sky.










