Średnia widownia serialu „Filary Ziemi”, emitowanego we wtorki o godz. 20.25, w okresie od 13 stycznia do 3 lutego br., wyniosła 1,15 mln osób. Przełożyło się to na 7,23 proc. udziału TVP1 w rynku wśród wszystkich widzów oraz 5,94 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek serialu - oglądało go 1,25 mln osób.
W paśmie nadawania przygodowej produkcji Jedynka przegrywała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP2, która emitowała hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, kulisy „M jak miłość” i „Magazyn Ekspresu Reporterów”, co przełożyło się aż na 32,01 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (filmy fabularne; 10,60 proc.) oraz TVN („Na Wspólnej”, „Szkoła” i filmy; 7,68 proc.).Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Z kolei średnia oglądalność wojennego serialu „Pacyfik” wyniosła 564 tys. widzów, co przełożyło się odpowiednio na 5,35 proc. i 4,78 proc. udziału. Amerykańską produkcję w TVP1 można było oglądać we wtorki po godz. 22.00, w okresie od 18 listopada ub.r. do 3 grudnia br. W tym czasie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 30 grudnia ub.r., który śledziło 869 tys. widzów.
Również i podczas emisji tego serialu TVP1 przegrywała walkę o widza z TVP2, która była liderem z 16,37 proc. udziału, a także z TVN (10,01 proc.) i Polsatem (8,59 proc.).
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Filarów Ziemi” wyniosły 1,14 mln zł, a przy „Pacyfiku” - 2,13 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).











