Trójka z największym spadkiem w II kwartale 2018, Eska wyprzedziła Jedynkę. Rekord Antyradia

W drugim kwartale br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Warty odnotowania jest rekordowy wynik Antyradia i duży wzrost słuchalności Radia Wawa - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc.  - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,7 proc., czyli 0,7 pkt. proc. mniejszym niż w analogicznym okresie 2017 roku. Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rmf-fm-liderem-sluchalnosci-na-wsi-eska-i-a-17-z-najwiekszym-wzrostem,7171430177310849a ##

Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,1 pkt. proc. do 6,8 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji z fal grudzień 2017-luty 2018 i luty - kwiecień 2018 przynajmniej od 2008 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc.

Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio, którego średni udział wzrósł o 0,3 pkt. proc. do 2 proc. Stacja ta w zestawieniu awansowała z 12. na 11. lokatę. - Ten wynik to efekt zaangażowania i pracy całego zespołu Antyradia oraz konsekwentnie prowadzonej strategii programowej. Postawiliśmy na autentyczność i osobowości, w których jest rock. Od stycznia mamy nowy poranek, który notuje rekordowe wyniki. Uzupełnieniem programu są spójne działania poza antenowe - Płyta Rocku, Antyfest Antyradia. Dopiero co wróciliśmy z Open'era, a już szykujemy się na Pol'and'Rocka i przygotowujemy jesienną ramówkę. Wszystko to wspieramy solidną komunikacją poza antenową i nie spoczywamy na laurach - komentuje te wyniki portalowi Wirtualnemedia.pl Mariusz Smolarek, redaktor naczelny Antyradia.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., zanotowało Radio Wawa, którego wynik zwiększył się do 1,7 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w drugim kwartale br. wyniósł 0,8 proc., czyli 0,1 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji