Wzrost w segmencie premium był dużo wyższy niż w przypadku całkowitej sprzedaży smartfonów w zeszłym roku. Ta zwiększyła się o 7 proc. Ponadto, urządzenia premium osiągnęły najwyższy w historii udział w całym rynku - 27 proc.
Wśród producentów, zdecydowanym liderem sprzedaży smartfonów premium jest Apple. W zeszłym roku koncernowi z Cupertino udało się po raz pierwszy od roku 2017 zdobyć aż 60 proc. rynkowego udziału. To przede wszystkim zasługa zastosowania łączności 5G w seriach iPhone 12 i iPhone 13.

Pomimo 6-proc. wzrostu sprzedaży, drugi w rankingu Samsung zanotował spadek rynkowego udziału, z 20 proc. do 17 proc.
W czołówce znalazły się chińskie marki Oppo i vivo, które mogą się pochwalić ponad 100-proc. wzrostami sprzedaży. Bardzo dobrze w segmencie premium radzi sobie też Xiaomi, które znalazło się w TOP 5 prawie w każdym regionie na świecie.

Z danych Counterpoint Research wynika także, że w smartfonach premium standardem stała się obsługa łączności 5G, która wyparła 4G.











