Wybór SMG na nowego partnera biznesowego Aflofarmu poprzedzony został przeglądem ofert. Nie podano, ile ani które inne domy mediowe oprócz zwycięskiego brały w nim udział.
- Propozycja złożona przez SMG była najkorzystniejsza pod względem kosztów oraz rozwiązań gwarantujących kontynuację budowy wartości naszych marek i całego biznesu. Wybraliśmy agencję, której podejście strategiczne i taktyczne do planowania i zakupu telewizji jest spójne z naszymi potrzebami biznesowymi w tym obszarze - powiedział Jacek Furman, prezes firmy Aflofarm Farmacja Polska.
SMG rozpocznie współpracę z nowym klientem od realizacji kampanii zaplanowanych na styczeń 2016 roku, ale tylko tych telewizyjnych. Warunki zakupu w pozostałych mediach negocjuje samodzielnie dział marketingu Aflofarmu.
Przez ostatnie cztery lata obsługą mediową telewizyjnych aktywności Aflofarmu zajmował się Mindshare Polska. Jesienią ub.r. marketer przedłużył umowę z tą agencją bez rozpisywania przetargu. Zawarty wówczas kontrakt obowiązuje do końca br.

Aflofarm Polska Farmacja jest liderem wydatków reklamowych w Polsce. Według danych cennikowych Nielsen Audience Measurement i Kantar Media, w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. spółka cennikowo wydała na reklamy w telewizji, radiu i magazynach 1,67 mld zł, z czego w samej telewizji - 1,16 mld zł. Przez dziesięć miesięcy br. producent wydał na reklamy w tradycyjnych mediach trzykrotnie więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat.
Aflofarm produkuje przede wszystkim leki dostępne bez recepty i suplementy diety.











