„Smilie Project” będzie się składał z trzech cyklicznie uruchamianych aktywacji, opartych o trzy aplikacje. Pierwsza z nich to „Smilie Factory”, facebookowa aplikacja, która poprzez kamerę komputerową analizuje parametry twarzy użytkownika i na ich podstawie generuje ikonę zwaną „Smilie”. Internauta może potem dodawać do tej ikony różne elementy (np. wąsy, włosy, okulary) i opublikować ją na Facebooku, a także ustawić jako tapetę czy awatar w komunikatorze.
Przy użyciu drugiej aplikacji - „Smilie Message” - internauci będą mogli przesyłać między sobą wiadomości, które są odczytywane adresatowi przez ich ikonkę przy użyciu syntezatora mowy. Natomiast w trzeciej aplikacji - „Smilie Moments” - będzie prowadzony konkurs oparty na ikonkach stworzonych wcześniej w „Smilie Factory”.
„Smilie Project” potrwa około dwóch miesięcy i będzie wsparty reklamami na Facebooku.

Koncepcję „Smilie Project” przygotowała agencja Digital One. Jej projekt wygrał międzynarodowy konkurs, w którym wzięły udział firmy reklamowe obsługujące Lipton Ice Tea na różnych rynkach.
Projekt „Smilie Project” zostanie w najbliższym czasie zrealizowany w co najmniej 10 krajach, m.in. we Francji, Włoszech, Rumunii, Meksyku, Korei Południowej, Rosji, Turcji, na Ukrainie i Filipinach.











