Snickers po oskarżeniu o homofobię usuwa reklamę

Marka Snickers (Mars Wrigley) po oskarżeniach o homofobię wstrzymała w Hiszpanii emisję spotu, który wzbudził ogromne kontrowersje.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Snickers w Hiszpanii stworzył kontrowersyjną reklamę telewizyjną, która została ostro skrytykowana za homofobię.

20-sekundowy spot pokazuje, jak hiszpański influencer Aless Gibaja po zjedzeniu lodów Snickersa zamienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie. Gibaja jest w barze na plaży z przyjacielem, gdzie prosi kelnera o „seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C”.

Kelner, zdezorientowany, podaje mu lody Snickers. Po spróbowaniu lodów Gibaja wydaje się przemieniać w brodatego mężczyznę.

"Lepszy?" – pyta przyjaciel. „Lepiej” – odpowiada mężczyzna. Slogan głosi: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.

Reklama wywołała falę oskarżeń w mediach społecznościowych, że marka obraża gejów.

„To haniebne i godne ubolewania, że ​​w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię” – napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów . Do krytyki przyłączyła się również hiszpańska minister ds. równości Irene Montero: „Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej” - napisała na Twitterze. „Nasze społeczeństwo jest zróżnicowane i tolerancyjne. Mam nadzieję, że ci, którzy mają moc podejmowania decyzji dotyczących tego, co widzimy i słyszymy w reklamach i programach telewizyjnych, również nauczą się tego” - dodała.

Marka Snickers poinformowała, że usuwa reklamę i przeprosiła za „wszelkie nieporozumienia”, jakie mogła spowodować.

„W tej konkretnej kampanii celem było przekazanie w przyjazny i swobodny sposób, że głód może zmienić twój charakter” – napisano w oświadczeniu opublikowanym w internecie . „Nigdy nie miało to na celu piętnowania ani obrażania jakiejkolwiek osoby lub grupy”.

Rzecznik Mars Wrigley powiedział, że firma z całego serca przeprosiła za wszelkie szkody wyrządzone przez reklamę i przyznała, że ​​„pomyliła się”. - Poważnie traktujemy równe prawa i integrację, chcemy świata, w którym każdy może być sobą i wierzymy, że jako pracodawca i reklamodawca ponosimy odpowiedzialność za naszą rolę w tworzeniu tego świata - dodał rzecznik firmy. .

W 2008 roku reklama Snickersa, w której pan T z Drużyny A nazywał speed walkera „hańbą wyścigu mężczyzn”, został wycofany po oskarżeniach o to, że jest to obraźliwe dla gejów.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"