CI Games przeprasza za event ze strzelaniem do „Arabów”. „Brzydzimy się rasizmem”

Podczas eventu dla mediów z USA promującego grę wideo „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2”, wyprodukowaną przez polską firmę CI Games, uczestnicy strzelali do białych osób udających Arabów. Po krytycznej relacji CI Games przeprosiło, podkreślając, że firma brzydzi się jakimkolwiek rasizmem, a event miał odzwierciedlać fikcyjny świat gry.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CI Games przeprasza za event ze strzelaniem do „Arabów”. „Brzydzimy się rasizmem”

Relację z eventu promującego „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2” napisał Eric Switzer, dziennikarz serwisu The Gamer. Już w tytule przedstawił swoje główne zastrzeżenie do imprezy: „Podczas eventu prasowego ‘Sniper Ghost Warriora’ miałem udawać, że zabijam Arabów. Nienawidziłem tego”.

Wydarzenie odbyło się w pobliżu San Diego, w kompleksie Strategic Operations używanym przez lata jako sceneria do realizacji filmów i seriali, a potem do szkoleń policjantów i funkcjonariuszy służb specjalnych. Zostało zaproszonych dziesięć osób: dziennikarze i influencerzy zajmujący się tematyką gier wideo.

Za event odpowiadała agencja Incredible Adventures, jej pracownicy uczyli uczestników strzelania z różnych typów broni palnej. Część pracowników przebrała się w chusty i stroje typowe dla krajów arabskich, a goście mieli do nich strzelać, tak jak w paintballu, tyle że z bardziej realistycznych karabinów.

Eric Switzer zaznaczył, że organizatorzy nie używali słów „Arabowie” czy „Talibowie”, ale przebrane osoby opisywali jako „zabójców wielu dobrych Amerykanów”. Ponadto zdaniem dziennikarza sceneria w ośrodku (zakurzone, brudne budynki, gnijące mięso na ulicznym stoisku) miała kojarzyć się z zacofanymi krajami spoza cywilizacji zachodniej, a na jednym z budynków powiewała flaga z napisem: „Trump 2024: The Revenge Tour”.

Pracownicy Incredible Adventures ani uczestnicy w czasie eventu nie mieli założonych maseczek. Część dziennikarzy i influencerów bawiła się dobrze, trenując strzelanie, natomiast Eric Switzer podkreślił, że czuł się niekomfortowo.

CI Games przeprasza

Artykuł Switzera ukazał się w środę, podchwyciły go inne amerykańskie serwisy zajmujące się grami wideo. W czwartek CI Games zamieściło na Twitterze oświadczenie, w którym przeprosiło dziennikarza i innych uczestników eventówu dotkniętych jego przebiegiem.

Firma zaznaczyła, że wskutek obostrzeń epidemicznych jej pracownicy nie mogli przylecieć do USA i nadzorować imprezy, ale i tak poczuwa się do pełnej odpowiedzialności za całą sytuację. Podkreśliła, że „brzydzi się każdą formą rasizmu”, a także nie jest związana z żadną partią ani organizacją polityczną.

Według CI Games sceneria przygotowana na event miała odzwierciedlać fikcyjny świat, w którym toczy się rozgrywka w grze „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2”. - Byliśmy zaniepokojeni, kiedy dowiedzieliśmy się, że wydarzenie mające zapewnić rozrywkę, zostało odebrane prze niektórych uczestników jako obraźliwe - przyznała firma. Podkreśliła, że dołoży starań, żeby kolejne eventy promujące grę przestrzegały standardów szacunku i tolerancji.

„Sniper Ghost Warrior: Contracts 2” w sprzedaży od 4 czerwca

Gra „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2” to kolejny tytuł z serii „Sniper Ghost” tworzonej przez CI Games od wielu lat. Ukazała się 4 czerwca br. w wersjach na komputery oraz konsole Xbox Series X/S, PlayStation 4, XboxOne, wydanie na PlayStation 5 pojawi się 24 sierpnia.

CI Games na podstawie danych od globalnych partnerów dystrybucyjnych podało, że przez 10 dni od premiery (w przypadku PlayStation 4 w Europie przez trzy dni) w kanałach cyfrowych liczba sprzedanych kopii „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2” (bez zamówień przed premierą) była o 125 proc. wyższa niż na tych samych rynkach w analogicznym okresie w przypadku pierwszej części „Sniper Ghost Warrior: Contracts”. Natomiast przychody z tej sprzedaży były o 170 proc. wyższe.

Natomiast w sklepach stacjonarnych sprzedaż „Sniper Ghost Warrior: Contracts 2” była o 15 proc. niższa niż pierwszej części gry. - Głównym czynnikiem mającym wpływ na ten niższy poziom sprzedaży jest mniejszy ruch w sklepach stacjonarnych towarzyszący epidemii COVID-19 oraz mniej intensywny okres handlowy w stosunku do okresu premiery SGWC – uzasadniono.

W pierwszym kwartale br. CI Games zanotowało 9,52 mln zł przychodów i 2,73 mln zł zysku netto, wobec 12,3 mln zł wpływów i 1,5 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Kurs spółki z ok. 1,35 zł w połowie maja wzrósł do nawet 1,88 zł na początku czerwca, a potem zmalał, w piątek na koniec sesji wynosił 1,5 zł, co przekłada się na kapitalizację w wysokości 274,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów