Social media dla nastolatków, porównywarki cenowe dla najstarszych

Brytyjskie nastolatki szukają informacji o produktach w social media, starsi używają do zakupów wielu różnych urządzeń, a najstarsi korzystają z porównywarek cen - wskazują dane Google Consumer Barometer.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Z informacji dostarczonych przez raport Google wynika, że najmłodsza grupa badanych Brytyjczyków - w wieku od 16 do 24 lat - najczęściej poszukuje w internecie wskazówek dotyczących zakupów na portalach społeczościowych. Do sugerowania się podejmowaniem decyzji zakupowych na podstawie opinii zamieszczanych na Facebooku czy Twitterze przyznaje się 8 proc. młodych obywateli Wielkiej Brytanii. W starszych grupach wiekowych odsetek ten wynosi 4 proc. Z kolei 15 proc. najmłodszych Brytyjczyków udostępnia informacje o zakupionych produktach w serwisach społecznościowych.

Google Consumer Barometer podaje, że osoby w wieku 25-34 lat to pokolenie, które często wykorzystuje przed dokonaniem zakupów przeglądarkę internetową - przyznaje się do tego prawie jedna trzecia badanych. W sieci poszukują oni opinii i recenzji po to, by poznać lepsze i gorsze strony poszukiwanych produktów. Odwiedzają także często internetowe serwisy rozmaitych marek i producentów, aby zasięgnąć konkretnych informacji – robi tak 30 proc. respondentów w Wielkiej Brytanii.

Nieco inaczej decyzje o zakupie podejmują Brytyjczycy liczący sobie od 35 do 44 lat. Zazwyczaj korzystają oni z kilku różnych urządzeń do przeglądania sieci - 44 proc. badanych wskazuje jednocześnie laptop, tablet oraz smartfon. Są to też osoby aktywnie kupujące w sieci - przyznaje się do tego 53 proc. internautów w grupie wiekowej 35-44 lata.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/41-proc-polskich-internautow-przeglada-siec-na-smartfonach-najczesciej-kupowane-bilety-lotnicze-barometr-google ##

Najstarsi internauci w Wielkiej Brytanii (w wieku ponad 55 lat) często korzystają przed dokonaniem zakupów z platform pozwalających na porównanie cen produktów - do poszukiwań takich informacji przyznaje się 68 procent respondentów. Zaawansowani wiekiem użytkownicy internetu chętniej też niż ich młodsi rodacy wykorzystują do połączenia z siecią komputery stacjonarne.

Raporty Google Consumer Barometer są oparte na badaniach przeprowadzonych wśród 150 tys. respondentów w 46 krajach na świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji