Solski Communications: wpływy 25 proc. w dół, zysk 210 tys. zł w górę

W ub.r. przychody agencji public relations Solski Communications zmalały o 25 proc. do 7,55 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 316 do 528,5 tys. zł. Firma nie zmniejszyła zatrudnienia, w od stycznia do maja br. jej wpływy poszły w górę rok do roku o 54 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Solski Communications poszły w dół z 10,06 do 7,55 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja stwierdziła, że spadek nastąpił „przede wszystkim na skutek anulowania lub wstrzymania przez klientów wszelkich dodatkowych projektów” po wybuchu epidemii.

Starzy i nowi klienci Solski Communications

Firma wyliczyła, że kontynuowała obsługę prawie wszystkich swoich wieloletnich klientów, takich jak m.in. Avaya, Barracuda, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan, Henkel, Lavazza, Mastercard, mBank, Raytheon, Sanofi, UPS i Warimpex.

Natomiast wśród jej nowych klientów są Auchan Retail, Autodesk, Cubic, Merck, Nutanix i Ośrodek Karta.

- Wykonano szereg projektów dla międzynarodowej agencji Burson Cohn & Wolfe, który jest partnerem spółki. Spółka rozpoczęła także świadczenie usług PR dla Instytutu Ochrony Środowiska w ramach przetargu wygranego przez partnerską firmę ClickAd - opisano.

Podkreślono, że w badaniu satysfakcji klientów agencji PR, zrealizowanym przez Kantar Polska, Solski Communications podobnie jak w 2019 r., „uzyskała najwyższe na rynku oceny”.

Koszty 27 proc. w dół, jeden etat więcej

Wydatki operacyjne Solski Communications poszły w dół z 9,65 do 7,02 mln zł, czyli o 27,2 proc. Koszty usług obcych zmalały z 6,13 do 4,08 mln zł, a wynagrodzeń - z 2,49 do 2,2 mln zł, przy wzroście nakładów na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 489,8 do 495,3 tys. zł.

Stałe zatrudnienie w agencji w ub.r. wynosiło średnio 20,80 etatów, o jeden więcej niż w 2019 roku.

Nakłady na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się ze 130,4 do 107,3 tys. zł, na amortyzację - ze 108,1 do 107,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 67,2 do 29,9 tys. zł.

590 tys. zł z PFR, 100 tys. zł z ZUS

Po wybuchu epidemii Solski Communications uzyskał 586,9 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej, a także 99,7 tys. zł umorzonych składek pracowniczych na ZUS.

Pozostałe wpływy operacyjne agencji poszły w górę z 11,1 do 124,1 tys. zł, przychody finansowe - z 26,5 do 103 tys. zł, a koszty finansowe - z 56,6 do 107,5 tys. zł.

- Dzięki utrzymaniu regularnej współpracy z prawie wszystkimi stałymi klientami, ograniczeniu kosztów stałych oraz pomocy państwa (3-miesięczne zawieszenie składek na ZUS, częściowo zwrotna Tarcza PFR i pomoc z Funduszu Pracy), udało się nie tylko utrzymać pełne zatrudnienie, ale nawet powiększyć je o 1 etat. Spółka utrzymała także dobrą płynność (cash flow) i rentowność, co pozwoliło wypłacić pracownikom premie roczne w znacznie wyższej niż wcześniej skali - 25 proc. zysku brutto - opisano w sprawozdaniu agencji.

Zysk sprzedażowy firmy wzrósł z 412,8 do 527,4 tys. zł, zysk brutto - z 393,7 do 647 tys. zł, a po odcięciu zapłaconego podatku dochodowego (w ub.r. wyniósł 118,5 tys. zł, a rok wcześniej 77,7 tys. zł) zysk netto zwiększył się z 316 do 528,5 tys. zł.

W połowie czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że zeszłoroczny zysk netto w całości zostanie wypłacony wspólnikom do końca 2023 roku. Założyciel i szef agencji Ryszard Solski ma 83,9 proc. udziałów, pozostałe należą do Grażyny Solskiej.

W br. wpływy 54 proc. w górę

Agencja podała, że od stycznia do maja br. jej przychody były o 54 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dlatego zarząd uważa, że „ze względu na stopniowe wygasanie skutków pandemii i ożywienie w branży, rok 2021 będzie dla spółki znacznie lepszy”.

- Zarząd zamierza co najmniej utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia i, podobnie jak we wszystkich poprzednich latach, osiągnąć na koniec roku satysfakcjonującą rentowność - zaznaczono.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online