Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”

Przychody agencji public relations Solski Communications w ub.r. zmalały o 12,9 proc. do 9,13 mln zł, a jej zysk netto spadł z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”
Ryszard Solski, fot. Solski Communications

Solski Communications w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. kontynuowała obsługę public relations prawie 20 podmiotów, takich jak m.in. Auchan, Bayer, CMC Markets, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Lodziarnie Firmowe Grycan, Henkel, Lavazza, Mastercard, mBank, Mutti, Raytheon, UPS i Warimpex.

Nowym klientem w zakresie wsparcia korporacyjnego i public affairs został koncern farmaceutyczny AstraZeneca, ponadto agencja zrealizowała projekty dla firm ABP, Activa Finance, Autodesk, Daikin, Develey, Fundacja Czułość, McCain, Metsa, Preferrent, Shopee, Sofidel i Watson Marlow.

Solski Communications ograniczyła swoje koszty operacyjne o 7,4 proc. do 8,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 5,51 do 4,98 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,73 do 2,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 619,6 do 603,3 tys. zł. Średnioroczne zatrudnienie w niej w ub.r. wynosiło 16,5 etatów.

Na poziomie sprzedażowym zysk firmy zmalał z 1,36 mln do 688 tys. zł, a w ujęciu netto (spółka zapłaciła w ub.r. 2,3 tys. zł podatku dochodowego, wobec 256,7 tys. zł rok wcześniej) - z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.

- Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy był znaczący wzrost kosztów działalności, szczególnie kosztów osobowych - przy zamrożeniu honorariów otrzymywanych od klientów na mocy kontraktów podpisanych wiele lat temu. Do słabszych niż w 2022 r. wyników przyczyniło się ponadto wycofanie się z działań PR w Polsce niektórych klientów zagranicznych - wyjaśniono w sprawozdaniu.

Zeszłoroczny zysk netto Solski Communications w całości przeznaczono na dywidendę, która może zostać wypłacona do końca 2026 roku. 83,9 proc. udziałów agencji należy do jej prezesa Ryszarda Solskiego, a pozostałe do Grażyny Solskiej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów