Sony BMG będzie promować nowych wykonawców w internecie

Wytwórnia muzyczna Sony BMG wspólnie z projektantem mody TommymHilfigerem stworzy muzyczną telewizję w internecie. Jej programwypełnią głównie transmisje na żywo z koncertów początkującychartystów i poświęcone im materiały.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wspólny kanał wytwórni Sony BMG i firmy projektowej Tommy'egoHilfigera będzie nosić nazwę TommyTV. W programie nowej telewizjiznajdą się przede wszystkim relacje na żywo z koncertówpoczątkujących wykonawców muzycznych oraz prezentujące ichreportaże i wywiady. Sam Tommy Hilfiger poprowadzi też show, wktórym młodzi artyści będą pokazać się szerokiej publiczności.

Znany projektant mody już wcześniej współpracował z muzykami,organizując dostępne dla niewielu koncerty z cyklu HilfigerSession. W ten sposób promował noszone przez wykonawców ubraniaswojej firmy wśród ich największej grupy docelowej, czyli głównieamerykańskich nastolatków. Teraz dzięki internetowej TommyTVprojektowane przez niego stroje obejrzy w czasie koncertów iwywiadów z muzykami znacznie więcej widzów, którzy będą moglidzięki linkom na stronie telewizji kupić wybrane produkty.

Z kolei Sony BMG zdecydowało się na uruchomienie nowego kanału,ponieważ odczuwa skutki recesji na rynku muzycznym. W ciąguostatniego roku globalna sprzedaż muzyki zmniejszyła się o 10%, naco wpływ ma fakt, ze wg szacunków tylko jeden z dwudziestu plikówmuzycznych pobierany jest z internetu legalnie, po uiszczeniuodpowiedniej opłaty. Jednak wytwórnie i tak muszą przenieść swojądziałalność do sieci, ponieważ - jak ogłoszono w ubiegłym tygodniu- to iTunes jest największym w USA sprzedawcą muzyki, wyprzedziwszysieć sklepów Wal-Mart Stores Inc.

Uruchomienie TommyTV przez Sony BMG oznacza pierwszy krok firmyw kierunku sprzedaży usług związanych z muzyką w sieci. Wytwórniachce też w ten sposób promować nowych wykonawców, którzy późniejzwiązaliby się z nią kontraktami płytowymi. -Jesteśmy w okresiezmiany profilu naszej firmy z wydawniczego na rozrywkowy - przyznałMarten Steinkam, dyrektor wykonawczy Sony BMG. - Liczymy, że dziękitelewizji internetowej uda nam się odkryć nowych interesującychartystów - dodał.

Nowy kanał to także kolejny znak zacieśniania się współpracymiędzy światem muzyki i mody. Wcześniej wielu znanych wykonawców,m.in. Madonna i David Bowie, lansowało specyficzne style ubieraniasię i projektowało własne kolekcje strojów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów