Sowa: czas na nowe inwestycje

Prezes Agory Marek Sowa zapowiedział, że spółka zamierza zmienićstrukturę przychodów, aby za trzy lata większość pochodziła zobszarów innych niż wydawanie prasy. Określono kierunki rozwoju:tworzenie zasobów, ekspansja w najlepsze segmenty reklamowe icyfryzacja.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

W ostatnich latach Agora walczyła o utrzymanie mocnej pozycjiGazety Wyborczej, co zakończyło się powodzeniem. Agora zamierzastale umacniać pozycję Gazety, ale wie, że nie jest to głównykierunek rozwoju mediów.

- Jesteśmy świadomi, że ze względu na wolniejszy wzrost wydatkówna reklamę w dziennikach płatnych i utrzymującą się na tym rynkusilną konkurencję, Agora musi poszukiwać kierunków rozwojowychrównież poza rynkiem wydawniczym - mówił na wczorajszej prezentacjiprezes Agory Marek Sowa.

Przedstawione kierunki rozwoju Grupy zakładają tworzenie nowychzasobów i zapewnienie im jak najlepszej dystrybucji. Drugimkierunkiem jest zwiększenie skali i maksymalizacja przychodów wszybko rosnących segmentach rynku reklamy: internet, działalnośćtelewizyjna (kanały tematyczne) oraz reklama zewnętrzna. Agora chceteż skorzystać z postępującej cyfryzacji, czyli nowej formydystrybucji tworzonych zasobów.

- Chcemy być wiodącą grupą multimedialną w tej części Europy, aza trzy lata dochody czerpać przede wszystkim z działalności niezwiązanej z wydawaniem gazet - mówił Sowa.

Aby to osiągnąć Agora zamierza skorzystać z dostępnych na dzieńdzisiejszy środków finansowych, których jest około 760 mln zł.Środki jest w stanie zwiększyć o około 300 mln zł poprzezzwiększenie linii kredytowej. Jeżeli będzie to konieczneprzygotujemy kolejną emisję akcji.

Priorytetem spółki jest intensywny wzrost obecności w segmencieinternetowym (w tym rozwój kanałów audiowizualnych, ofertmobilnych, a także serwisów ogłoszeniowych) oraz tworzenie zasobówdo produkcji telewizyjnej zarówno off, jak i online (kanałytematyczne). Agora zamierza aktywnie rozwijać wszystkie posiadane wportfelu aktywa, których zasoby treściowe będą komplementarne wtworzeniu nowych, profilowanych projektów (w tym w szczególnościofertę czasopism).

Podstawowym obszarem strategicznym Agory jest Polska, alezakłada się też silniejszą obecność za granicą w tym na Ukrainie,gdzie zarejestrowano już spółkę. Powstał też klon znanego u nasserwisu blogowego Blox.pl.

Agora nie wyklucza akwizycji, a nawet zamierza podchodzić doniej w sposób bardziej agresywny. Przymierza się do nawiązywaniewspółpracy (również kapitałowej) z partnerami zewnętrznymi.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"