W analizowanym okresie po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sięgało 11,21 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 12,53 proc. Drugą pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora SA), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 12,73 proc. do 11,10 proc. Na podium uplasował się jeszcze bezpłatny dziennik „Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,16 proc. ludzi (rok wcześniej było to 5,78 proc.).
Jedynym wzrostem czytelnictwa wśród dzienników pochwalić się mógł zajmujący 9. miejsce „Sport” (Ringier Axel Springer Polska). Wynik tego pisma w analizowanym okresie wyniósł 0,60 proc., czyli o 0,09 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.












